Client Journey Success Manager (Contract)
City : Toronto
Category : Temporary
Industry : Finance
Employer : Sun Life Financial
Vous êtes unique, comme le sont votre parcours, votre expérience et votre façon de voir les choses. Ici, on vous encourage et on vous motive à donner le meilleur de vous-même, et on vous donne les moyens de le faire. Vous travaillerez avec des collègues dynamiques – experts dans leur domaine – qui sont impatients de partager leurs connaissances avec vous. Vous aurez des gestionnaires inspirants qui vous aideront à développer votre potentiel et à atteindre de nouveaux sommets. Chaque jour, vous aurez de nouvelles occasions de rendre la vie de nos Clients plus radieuse – ils sont au cœur de tout ce que nous faisons. Découvrez comment vous pouvez faire une différence dans la vie des gens, des familles, des collectivités – ici et partout dans le monde.
Description de poste:
The Success Manager for the Digital Client Journey has their pulse on all the measurements tied to the performance of our omni-channel digital sales platform.
This is a 15 month Maternity leave contract role.
What will you do?
- Aggregate data, develop reports, track key metrics, identify trends, and derive meaningful insights into the performance of our digital assets (daily, weekly, monthly quarterly annually)
- Work closely with the Client Journey delivery teams to track optimizations, align on success measures, and test strategy for gaining insights and performance impacts.
- Analyze data, derive insights to formulate recommendations into area for opportunity to improve performance of our omni-channel sales platform (digital assets, upstream, and downstream processes)
- Actively partner with key stakeholders across functional teams to derive insights on how upstream, midstream, and downstream variables impact performance of our omni-channel experiences.
- Work with cross functional teams to influence and negotiate prioritization of optimizations identified, taking on ownership to track them through to completion.
- Present your finding and share your recommendations across various forums and levels of leadership.
- Act as a liaison across functional teams ensuring appropriate stakeholders are engaged and there is the right level of awareness to effectively drive outcomes.
- Maintain your own backlog of opportunities identified, prioritizing based on highest value to our client and our business.
- Partner with analytics to obtain data, key metrics, provide needs using your influence to prioritize deliver.
- Assist in the development of volume forecasts and defining targets.
What do you need to succeed?
- Must be client obsessed, placing our client at the centre of your work.
- An innate curiosity that compels you to ask questions and to dig deep to find answers.
- Demonstrated ability to produce and communicate meaningful insights from various sources and complex data (Quantitative and Qualitative)
- Demonstrated ability to effectively visualize, and present complex insights adapted to a variety of audiences.
- Demonstrated experience using data and insights to formulate and support recommendations to influence change.
- You bring a sense of urgency and instill the same a sense of urgency in others to driving outcomes
- Demonstrated ability using data to derive opportunity value to prioritize work
- Demonstrated success working collaboratively to achieve outcomes
- Demonstrated success proactively networking, fostering relationships, and building partnerships
- Demonstrated ability using historical data and emerging trends to create volume forecasts
- Strong critical thinking & creative problem solving
- An owner’s mindset (must have); You are accountable for driving outcomes and feel accountable holding other accountable to their part
What's in it for you?
Being a member of the Sun Life family, a group of people united by our Purpose: to help Clients and Employees achieve lifetime financial security and live healthier lives.
Being part of our transformation journey to better meet the health, wealth, and protection needs of our clients.
Competitive salary and bonus structure influenced by market range data.
Flexible Benefits from the day you join to meet the needs of you and your family.
Pension, stock and savings programs to help build and enhance your future financial security.
L’échelle du salaire de base est pour l’emplacement principal du poste affiché. Elle peut varier selon l’emplacement du candidat sélectionné et d’autres facteurs. En plus du salaire de base, les employés admissibles de la Sun Life participent à différents programmes de rémunération incitative, dont le montant octroyé est discrétionnaire et dépend du rendement de l’employé et de la compagnie. Certains postes de vente participent à des programmes de rémunération incitative basés sur les résultats de vente individuels ou de groupe.
Depuis toujours, la diversité et l’inclusion sont au cœur des valeurs de la Sun Life. Nous croyons qu’un effectif diversifié, aux points de vue variés et aux idées créatives, est avantageux pour nos Clients, pour les collectivités où nous exerçons nos activités et pour nous tous, en tant que collègues. Nous accueillons avec enthousiasme les candidatures de personnes compétentes provenant de tous les horizons.
Les personnes handicapées ayant besoin de mesures d’adaptation pour présenter leur candidature et celles qui doivent consulter les offres d’emploi dans un autre format peuvent envoyer leur demande par courriel à l’adresse thebrightside@sunlife.com.
Nous sommes fiers d’être une organisation hybride qui offre aux employés le choix et la flexibilité de travailler au bureau ou à distance, selon les besoins de l’entreprise, ceux des Clients et les vôtres! Nous offrons plusieurs options de travail selon les exigences du poste et les besoins individuels. N’hésitez pas à en discuter pendant le processus de sélection.
Nous remercions toutes les personnes qui auront manifesté leur intérêt pour ce poste. Nous ne communiquerons qu’avec celles retenues pour une entrevue.
Échelle salariale:
80,000/80 000 - 128,000/128 000Catégorie d'emploi:
Analyse des besoins informatiques - ProcessusFin de l'affichage:
18/12/2025