Senior Software Engineer, Operations
City : North York
Category : Full-time
Industry : Finance
Employer : Sun Life Financial
Vous êtes unique, comme le sont votre parcours, votre expérience et votre façon de voir les choses. Ici, on vous encourage et on vous motive à donner le meilleur de vous-même, et on vous donne les moyens de le faire. Vous travaillerez avec des collègues dynamiques – experts dans leur domaine – qui sont impatients de partager leurs connaissances avec vous. Vous aurez des gestionnaires inspirants qui vous aideront à développer votre potentiel et à atteindre de nouveaux sommets. Chaque jour, vous aurez de nouvelles occasions de rendre la vie de nos Clients plus radieuse – ils sont au cœur de tout ce que nous faisons. Découvrez comment vous pouvez faire une différence dans la vie des gens, des familles, des collectivités – ici et partout dans le monde.
Description de poste:
About the role:
The e-Business team in Application Operations Support (AOS) provides operations and support services to ensure reliability of IT applications. Through innovation, continuous improvement, and collaboration, we strive to find new and better ways to bring value to Sun Life.
We are looking for a highly motivated Senior Software Engineer with at least 10 years of Java application support, analysis, and development experience. The successful candidate will have strong technical and problem-solving skills and the ability to work independently. This unique opportunity offers a dynamic space and a chance to collaborate with multiple business units.
What you will do?
- Provide ongoing support of Java based applications in Production and test environments including responding to Service requests, Incident & Problem analysis, Service restoration and recovery, Security vulnerability remediation, Audits and reporting as necessary.
- Participate in design, develop, test and debug programs for Java services. Deployment is done using Kubernetes containers.
- Interface with other Software Engineers, Business Systems Analysts, and other stakeholders to deliver high quality solutions and maintain a stable application environment.
- Enable stability through proactive monitoring activities, security compliance, change management, troubleshooting issues and conducting root-cause analysis.
- Identify and participate in continuous improvement opportunities, system renewal, stability, upgrade, and Disaster Recovery projects.
What do you need to succeed:
- Degree in Computer Science, Computer Engineering, or equivalent discipline
- 10+ years of information technology experience in Java application support and development
- 10+ years experience in:
- Java, JavaScript & web development languages like HTML, XML, CSS
- Java Enterprise Edition (J2EE) technologies such as Servlet, JDBC and JSP
- Spring framework
- Understanding of enterprise methodologies, such as ITIL, CMMI, and Software Development Life Cycle (SDLC)
- 4+ years experience in:
- ReactJS/ React.js
- Container technologies – Kubernetes, Docker
- Java SpringBoot
- Web Security/OWASP
Preferred Skills:
- Collaboration and teamwork
- Continuous learning mindset
- Ability to work in a dynamic environment with changing priorities
- Strong analysis, debugging and problem-solving skills
- Solid written and verbal communication skills
Learn on the job:
- Web services and frameworks such as SOAP, REST API, Java APIs, JSON
- Database technologies like SQL, Oracle, POSTGRES
- DevOps tools - Jenkins, Artifactory, Bitbucket/Git, Gradle, Maven, CDD, Ansible
- Multi-Factor Authentication (MFA)
- Exposure to Agile framework (Kanban, Scrum)
- Experience working with cloud hosted applications / servers on AWS.
- Exposure to team collaboration tools like Confluence, JIRA, MS Teams
- Experience with Kafka and light car proxy
- Knowledge of Middleware technologies such as WebSphere/WebLogic
Notes/Unique requirements:
- The role includes on-call and after hours support on a team rotation basis.
- This role requires Canadian Protected-B (Reliability clearance) [a minimum of 5 years of consecutive residency in Canada].
What’s in it for you:
- Great Place to Work® Certified in Canada and the US - 2022
- Great Place to Work® award for Best Workplaces for #HybridWork
- 2022 Named “Best Places to Work” by Glassdoor - 2021
- Canada Award for Excellence for Mental Health at Work
- 2021 Flexible hybrid work model including in-country work-from-home if you prefer.
- Pension, stock and savings programs to help build and enhance your future financial security.
#LI-Hybrid #LI-remote
L’échelle du salaire de base est pour l’emplacement principal du poste affiché. Elle peut varier selon l’emplacement du candidat sélectionné et d’autres facteurs. En plus du salaire de base, les employés admissibles de la Financière Sun Life participent à différents programmes de rémunération incitative, dont le montant octroyé est discrétionnaire et dépend du rendement de l’employé et de la compagnie. Certains postes de vente participent à des programmes de rémunération incitative basés sur les résultats de vente individuels ou de groupe.
Depuis toujours, la diversité et l'intégration sont au cœur des valeurs de la Financière Sun Life. Nous croyons qu'un effectif diversifié ayant des points de vue variés et des idées créatives est avantageux pour nos clients, pour les collectivités où nous exerçons nos activités, ainsi que pour nous tous, en tant que collègues. Nous accueillons avec enthousiasme les candidatures de personnes compétentes provenant de tous les horizons.
Les personnes handicapées ayant besoin de mesures d'adaptation pour présenter leur candidature et celles qui doivent consulter les offres d'emploi sur un support de substitution peuvent envoyer leur demande par courriel à l'adresse ‘thebrightside@sunlife.com’.
À la Sun Life, nous voulons créer un environnement de travail flexible où nos employés sont outillés pour donner le meilleur d’eux-mêmes. Nous offrons plusieurs options de travail flexibles selon les exigences du poste et les besoins individuels. N’hésitez pas à en discuter pendant le processus de sélection.
Nous remercions tous les candidats de l'intérêt manifesté pour ce poste. Nous ne communiquerons qu'avec les personnes qui auront été retenues pour passer une entrevue.
Échelle salariale:
82,000/82 000 - 135,000/135 000Catégorie d'emploi:
Développement d'applications - TIFin de l'affichage:
17/10/2024