• Partner Resources
  • Members E-Learning
  • Log Out
Fr
  • Anglais
Passer au contenu
Pride At Work Canada
  • À propos
    • Qui nous sommes
      • Personnel
      • Conseil d’administration
      • Carrières
      • Rapport Annuel
    • Notre réseau
      • Fières Partenaires
      • Partenaires Communautaires
    • S’impliquer
      • Devenir une Fière Partenaire
      • Devenir une Partenaire Communautaire
  • Programmes
    • Apprentissage
      • Apprentissage en ligne
      • Rapports, guides et boîtes à outils
      • Séances de formation
      • Webinaires
    • Consultation
      • Audit d’inclusion
      • Services de conseil
    • Leadership
      • CHANGEMAKERS
      • THRIVE
      • FLOURISH
    • Partenariat
    • Réseautage
      • Le Programme Ambassadeurs
      • Matrices
  • Événements
    • Calendrier
  • Ressources
    • Podcast
    • Rapports, guides et boîtes à outils
  • Offres d’emplois
  • Actualités
    • Accroître le pouvoir du personnel 2SLGBTQIA+ dans le secteur de l’énergie canadien
    • Bulletins d’information
  • Nous Rejoindre
    • Media
  • Partner Resources
  • Members E-Learning
  • Log Out
Pride At Work Canada
Fr
  • Anglais

Manager, Internal Audit, Corporate

Home / Manager, Internal Audit, Corporate

Retour à la liste


Ville : Toronto

Catégorie : Full-time

Industrie : Finance

Employeur : Sun Life Financial

Vous êtes unique, comme le sont votre parcours, votre expérience et votre façon de voir les choses. Ici, on vous encourage et on vous motive à donner le meilleur de vous-même, et on vous donne les moyens de le faire. Vous travaillerez avec des collègues dynamiques – experts dans leur domaine – qui sont impatients de partager leurs connaissances avec vous. Vous aurez des gestionnaires inspirants qui vous aideront à développer votre potentiel et à atteindre de nouveaux sommets. Chaque jour, vous aurez de nouvelles occasions de rendre la vie de nos Clients plus radieuse – ils sont au cœur de tout ce que nous faisons. Découvrez comment vous pouvez faire une différence dans la vie des gens, des familles, des collectivités – ici et partout dans le monde.

Description de poste:

Our team members are important to us, and we understand that each person’s needs and circumstances are unique. At Sun Life we strive to create a flexible work environment where our employees are empowered to do their best work. Several flexible work options are available and can be discussed throughout the selection process depending on the role requirements and individual needs.  In addition, Internal audit fully participates in, and supports, Sun Life’s quinquennial sabbatical program where, starting with your 5th work anniversary and repeating every five years after, you can take a 3-6 week sabbatical that includes an additional paid week off.

This is an opportunity to join an engaged, inclusive, and collaborative team that is focused on individual development, building networks, and making an impact within the business. In this role, you will report to the Director, Internal Audit, and play a key role in the management and day-to-day execution of audit activities within Corporate Functions. You will have an opportunity to learn about Sun Life businesses, as well as informal people leadership and participation in Audit Methodology discussions.

This role is focused on overseeing and executing audits by assessing risks, evaluating internal controls, making recommendations regarding control deficiencies, and identifying areas of opportunity for improvement. Through audit work, you will have the opportunity to develop competencies around leading discussions with senior management, influencing various levels of management, project management, and building client relationships across the organization.

What will you do?

  • Manage complex audit engagements, ensuring proper coverage and adherence to auditing principles within assigned time/budget

  • Monitor project progress and provide leadership to meet department objectives

  • Document business understanding, objectives, metrics, key controls, and test strategies

  • Lead client meetings, present audit findings, and conduct opening/closing meetings

  • Assess key control design, execute testing, and identify gaps

  • Prepare and review internal audit reports for management

  • Monitor audit findings to ensure effective resolution

  • Build and manage relationships with business partners and corporate contacts

  • Identify opportunities for test automation using Data Analytics and internal toolsets

  • Monitor key projects and strategic initiatives

  • Stay current on regulatory requirements, risk management best practices, and industry thought leadership

What do you need to succeed?

  • University degree in accounting, finance or business

  • Professional audit designation (e.g. CPA, CIA, CRMA, CISA)

  • 7 years of audit experience in the financial services industry or equivalent

  • Proven ability to manage multiple projects

  • Excellent interpersonal skills; ability to collaborate, influence and network effectively

  • Strong analytical and problem-solving abilities, and ability to understand complex business processes, their risks and identify key controls

  • Knowledge of control frameworks (e.g. COSO, COBIT, etc)

  • Knowledge of audit techniques, including planning, scoping, project management, evaluation and testing of internal controls

  • Knowledge of Risk Management and Operational Risk frameworks

  • Knowledge of or exposure to IFRS and Compliance (Anti-Money Laundering, Privacy, Market Conduct, ABAC) would be an advantage

  • Knowledge of or exposure to IT Risk and IT General Controls would be an advantage

Preferred Skills:

  • Excellent written and communication skills, with ability to influence and lead meetings

  • Pro-active, dedicated, flexible, demonstrating good practical judgement and taking initiative

  • Team player, ability to multi-task, detail oriented, strong commitment to quality, analytical, strong problem solving and consultative skills

What’s in it for you?

  • Flexible Benefits from the day you join to meet the needs of you and your family

  • Pension, stock and savings programs to help build and enhance your future financial security

  • Wellness programs that support the three pillars of your health – mental, physical and financial

  • Flexible work environment

  • 20 vacation days per year

  • The opportunity to move along a variety of career paths with amazing networking potential

L’échelle du salaire de base est pour l’emplacement principal du poste affiché. Elle peut varier selon l’emplacement du candidat sélectionné et d’autres facteurs. En plus du salaire de base, les employés admissibles de la Sun Life participent à différents programmes de rémunération incitative, dont le montant octroyé est discrétionnaire et dépend du rendement de l’employé et de la compagnie. Certains postes de vente participent à des programmes de rémunération incitative basés sur les résultats de vente individuels ou de groupe. 

Depuis toujours, la diversité et l’inclusion sont au cœur des valeurs de la Sun Life. Nous croyons qu’un effectif diversifié, aux points de vue variés et aux idées créatives, est avantageux pour nos Clients, pour les collectivités où nous exerçons nos activités et pour nous tous, en tant que collègues. Nous accueillons avec enthousiasme les candidatures de personnes compétentes provenant de tous les horizons.

Les personnes handicapées ayant besoin de mesures d’adaptation pour présenter leur candidature et celles qui doivent consulter les offres d’emploi dans un autre format peuvent envoyer leur demande par courriel à l’adresse thebrightside@sunlife.com.

Nous sommes fiers d’être une organisation hybride qui offre aux employés le choix et la flexibilité de travailler au bureau ou à distance, selon les besoins de l’entreprise, ceux des Clients et les vôtres! Nous offrons plusieurs options de travail selon les exigences du poste et les besoins individuels. N’hésitez pas à en discuter pendant le processus de sélection.

Nous remercions toutes les personnes qui auront manifesté leur intérêt pour ce poste. Nous ne communiquerons qu’avec celles retenues pour une entrevue.

Échelle salariale:

80,000/80 000 - 128,000/128 000

Catégorie d'emploi:

Vérification interne

Fin de l'affichage:

12/12/2025

Retour à la liste

RESTEZ INFORMÉ – Abonnez-vous à notre bulletin pour obtenir les dernières nouvelles – Courriel

Confidentialité

PRIDE AT WORK CANADA/FIERTÉ AU TRAVAIL CANADA

© Pride at Work Canada 2022