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Service Specialist

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Ville : Toronto

Catégorie : Full-time

Industrie : Finance

Employeur : Sun Life Financial

Vous êtes unique, comme le sont votre parcours, votre expérience et votre façon de voir les choses. Ici, on vous encourage et on vous motive à donner le meilleur de vous-même, et on vous donne les moyens de le faire. Vous travaillerez avec des collègues dynamiques – experts dans leur domaine – qui sont impatients de partager leurs connaissances avec vous. Vous aurez des gestionnaires inspirants qui vous aideront à développer votre potentiel et à atteindre de nouveaux sommets. Chaque jour, vous aurez de nouvelles occasions de rendre la vie de nos Clients plus radieuse – ils sont au cœur de tout ce que nous faisons. Découvrez comment vous pouvez faire une différence dans la vie des gens, des familles, des collectivités – ici et partout dans le monde.

Description de poste:

Do you thrive in a fast-paced environment? Do you enjoy supporting multiple high-touch clients?

We are looking for an experienced Service Specialist to join SunSolutions & National Accounts within Group Benefits, Business Development. In this role, you will be responsible for servicing a block of business as well as participating in the acquisition and installation of new business. This role will report to the Service Manager, Business Development. 

What will you do:

  • Arrange service calls with clients and meet to discuss and proactively promote Sun Life group benefit products & services

  • Prepare for and deliver plan member education sessions and benefit fairs

  • Train and update Plan Administrators and Advisors on our E-Services and our Administrative Practices

  • Participate in finalist presentations

  • Provide on-going support to Plan Administrators and Plan Advisors by actively finding solutions to issues, and share ideas with team members that could improve service delivery and processes

  • Understand client wants and needs and take action to meet and exceed them

  • Work closely with Implementation Team and new clients during the implementation process to successfully install new business

  • Meet with new clients to gather data critical to installation of new business

  • Prepare revisions for plan design changes and implement new plan design changes

  • Manage target dates with clients and Advisors with respect to plan design changes

  • Actively participate in Training, Monthly Service Representative meetings, Educational training on new product offering and various process update

  • Actively participates in huddles & team meetings and shares learnings in a constructive manner.

What do you need to succeed:

  • Minimum of 2 years experience / Strong knowledge of Group Benefits with an understanding of products, processes and distribution

  • 3 to 5 years relevant work experience in a service-related role

  • Post-secondary education

  • Client empathy and commitment to providing an excellent service and Client experience

  • Ability to build strong working relationships

  • Ability to work independently and as part of a high functioning team

  • Strong analytical and problem solving abilities

  • Proven ability to meet goals, manage high volumes of work and work collaboratively within the team, and across multiple teams

  • Excellent oral and written communication skills

  • Proficient in technological systems such as Word, Excel, PowerPoint etc.

  • Strong time management and organizational skills

  • Ability to manage deadlines and to work using influence and negotiation

  • Strong conflict management skills

Specific requirements:

  • Valid drivers license

  • Some travel will be required in this role

  • There may be times when additional work beyond the normal work day is required

Why join Sun Life:

  • Being a member of the Sun Life family, a group of people united by our Purpose: to help Clients and Employees achieve lifetime financial security and live healthier lives

  • A friendly, collaborative and inclusive culture

  • A collaborative and interactive team environment

  • Being part of our journey in developing the next greatest digital experience

  • Working together, sharing common values and encouraging growth & achievement

#LI-Hybrid

L’échelle du salaire de base est pour l’emplacement principal du poste affiché. Elle peut varier selon l’emplacement du candidat sélectionné et d’autres facteurs. En plus du salaire de base, les employés admissibles de la Sun Life participent à différents programmes de rémunération incitative, dont le montant octroyé est discrétionnaire et dépend du rendement de l’employé et de la compagnie. Certains postes de vente participent à des programmes de rémunération incitative basés sur les résultats de vente individuels ou de groupe. 

Depuis toujours, la diversité et l’inclusion sont au cœur des valeurs de la Sun Life. Nous croyons qu’un effectif diversifié, aux points de vue variés et aux idées créatives, est avantageux pour nos Clients, pour les collectivités où nous exerçons nos activités et pour nous tous, en tant que collègues. Nous accueillons avec enthousiasme les candidatures de personnes compétentes provenant de tous les horizons.

Les personnes handicapées ayant besoin de mesures d’adaptation pour présenter leur candidature et celles qui doivent consulter les offres d’emploi dans un autre format peuvent envoyer leur demande par courriel à l’adresse thebrightside@sunlife.com.

Nous sommes fiers d’être une organisation hybride qui offre aux employés le choix et la flexibilité de travailler au bureau ou à distance, selon les besoins de l’entreprise, ceux des Clients et les vôtres! Nous offrons plusieurs options de travail selon les exigences du poste et les besoins individuels. N’hésitez pas à en discuter pendant le processus de sélection.

Nous remercions toutes les personnes qui auront manifesté leur intérêt pour ce poste. Nous ne communiquerons qu’avec celles retenues pour une entrevue.

Échelle salariale:

58,000/58 000 - 93,000/93 000

Catégorie d'emploi:

Ventes - Gestion des relations avec la clientèle

Fin de l'affichage:

15/12/2025

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