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Sr. Network Performance and Analytics Engineer

Home / Sr. Network Performance and Analytics Engineer

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Ville : Toronto

Catégorie : Full-time

Industrie : Finance

Employeur : Sun Life Financial

Vous êtes unique, comme le sont votre parcours, votre expérience et votre façon de voir les choses. Ici, on vous encourage et on vous motive à donner le meilleur de vous-même, et on vous donne les moyens de le faire. Vous travaillerez avec des collègues dynamiques – experts dans leur domaine – qui sont impatients de partager leurs connaissances avec vous. Vous aurez des gestionnaires inspirants qui vous aideront à développer votre potentiel et à atteindre de nouveaux sommets. Chaque jour, vous aurez de nouvelles occasions de rendre la vie de nos Clients plus radieuse – ils sont au cœur de tout ce que nous faisons. Découvrez comment vous pouvez faire une différence dans la vie des gens, des familles, des collectivités – ici et partout dans le monde.

Description de poste:

This role reports to the Director of the Analytics and Automation Centre of Excellence. The successful candidate will help drive enhancement to the team’s proactive network performance and capacity management. They will also assist with predictive analytics capabilities using machine learning and artificial intelligence. The resource’s function is to ensure optimal network performance, reliability, and visibility across our hybrid, distributed infrastructure, on-prem and in-cloud.

As the ideal candidate, you will have hands-on experience with Appneta and similar tools for network performance monitoring and diagnostics. You will play a key role in proactively identifying network bottlenecks, optimizing performance, and ensuring seamless connectivity for our clients and business-critical applications.

What will you do?

  • Configure, deploy, and manage Appneta performance manager to ensure that monitoring of end-to-end network health is in place and continuous.
  • Analyse network performance metrics, latency, packet loss, jitter, and transaction response times provided by the Appneta tool.
  • Develop and implement proactive monitoring and alerting strategies to avoid incidents and minimize downtimes.
  • Instrument solutions to automate generation and delivery of network performance reports, dashboards, and insights for presentation to stakeholders.
  • Provide escalation support to isolate potential issues, troubleshoot, and resolve network degraded performance impacting user experience and business-critical applications.

What will you need to succeed?

  • Bachelor’s degree in computer science or related field (i.e. Information Technology, Information Systems, or Computer Engineering)
  • 4+ years of experience in network performance engineering, automation, configuration compliance, monitoring, or related roles.
  • Hands-on experience with Appneta or related network performance monitoring and testing tools or solution (deployment, configuration, troubleshooting).
  • Strong understanding of network protocols (TCP/IP, BGP, OSPF, SD-WAN, MPLS, SD-WAN, SNMP).
  • Proficiency in SNMP-V3, MIBs, NetFlow, s-Flow, Syslog, Packet Capture analysis, Wireless Lan.
  • Experience with network monitoring systems (ScienceLogic, Splunk, LiveAction, AlgoSec, Restorepoint, QuickSight, Wireshark).
  • Knowledge of cloud networking (AWS, Azure, GCP) and SaaS performance monitoring.
  • Strong analytical and troubleshooting skills with experience in hybrid services, on-prem and in-cloud (Amazon Connect, Microsoft O365 applications, Salesforce).
  • Ability to analyze and interpret network performance data for actionable insights.
  • Sound knowledge of Machine Learning and Artificial Intelligence.

What's in it for you?

  • Flex hours and work from home options.
  • Pension, stock and savings programs to help build and enhance your future financial security
  • Work and professional development that is united by our Purpose: to help Clients and Employees achieve lifetime financial security and live healthier lives
  • A friendly, collaborative and inclusive culture
  • Be part of our continuous improvement journey in developing the next greatest digital enterprise experience.
  • Competitive salary and bonus structure influenced by market range data
  • A common sense dress code, where you decide how you dress based on your day
  • The opportunity to move along a variety of career paths with amazing networking potential

L’échelle du salaire de base est pour l’emplacement principal du poste affiché. Elle peut varier selon l’emplacement du candidat sélectionné et d’autres facteurs. En plus du salaire de base, les employés admissibles de la Sun Life participent à différents programmes de rémunération incitative, dont le montant octroyé est discrétionnaire et dépend du rendement de l’employé et de la compagnie. Certains postes de vente participent à des programmes de rémunération incitative basés sur les résultats de vente individuels ou de groupe. 

Depuis toujours, la diversité et l’inclusion sont au cœur des valeurs de la Sun Life. Nous croyons qu’un effectif diversifié, aux points de vue variés et aux idées créatives, est avantageux pour nos Clients, pour les collectivités où nous exerçons nos activités et pour nous tous, en tant que collègues. Nous accueillons avec enthousiasme les candidatures de personnes compétentes provenant de tous les horizons.

Les personnes handicapées ayant besoin de mesures d’adaptation pour présenter leur candidature et celles qui doivent consulter les offres d’emploi dans un autre format peuvent envoyer leur demande par courriel à l’adresse thebrightside@sunlife.com.

Nous sommes fiers d’être une organisation hybride qui offre aux employés le choix et la flexibilité de travailler au bureau ou à distance, selon les besoins de l’entreprise, ceux des Clients et les vôtres! Nous offrons plusieurs options de travail selon les exigences du poste et les besoins individuels. N’hésitez pas à en discuter pendant le processus de sélection.

Nous remercions toutes les personnes qui auront manifesté leur intérêt pour ce poste. Nous ne communiquerons qu’avec celles retenues pour une entrevue.

Échelle salariale:

84,000/84 000 - 138,000/138 000

Catégorie d'emploi:

  Services technologiques - TI

Fin de l'affichage:

07/08/2025

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