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Planning & Reporting Analyst, Global Expense Management

Home / Planning & Reporting Analyst, Global Expense Management

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Ville : Toronto

Catégorie : Full-time

Industrie : Finance

Employeur : Sun Life Financial

Vous êtes unique, comme le sont votre parcours, votre expérience et votre façon de voir les choses. Ici, on vous encourage et on vous motive à donner le meilleur de vous-même, et on vous donne les moyens de le faire. Vous travaillerez avec des collègues dynamiques – experts dans leur domaine – qui sont impatients de partager leurs connaissances avec vous. Vous aurez des gestionnaires inspirants qui vous aideront à développer votre potentiel et à atteindre de nouveaux sommets. Chaque jour, vous aurez de nouvelles occasions de rendre la vie de nos Clients plus radieuse – ils sont au cœur de tout ce que nous faisons. Découvrez comment vous pouvez faire une différence dans la vie des gens, des familles, des collectivités – ici et partout dans le monde.

Description de poste:

About the role:

Sun Life’s Corporate Expense Management team works to oversee the management of more than $14B of annual expenditures.  The team works closely with key Digital, Business and Technology Solutions (DBTS) and corporate finance areas and each of Sun Life’s Business Groups to support the completion of critical financial deliverables and activities.  These include reporting and analysis of quarterly and annual expense numbers; planning, budgeting and forecasting of expense values; and the creation and execution of expense control and governance frameworks. 

This role will report to the Manager, Expense Management.

What will you do?

  • Collaborate with Business Group partners to develop and communicate consolidated expense reporting and insights to senior leaders
  • Coordinate key expense components of the annual Strategic Plan and Business Plan deliverables
  • Execute on our digitization and automation expense priorities, leveraging technical capabilities and a continuous improvement mindset
  • Lead or otherwise support in the resolution of ad hoc requests for information from senior leadership, responding in a complete and effective manner with a high sense of urgency
  • Build strong relationships with Corporate and Business Group partners

What do you need to succeed?

  • 2+ years working in a global organization
  • Bachelor’s degree in Business, Accounting, Finance, Economics, or a related field.
  • Progressive experience within the financial management functions and proven track record of partnering with and influencing stakeholder across various business areas
  • Attention to detail to ensure accurate internal and external reporting
  • Communication skills to share relevant information at the executive level in a compelling, succinct and diplomatic manner
  • Ability to manage through complexity and ambiguity with a ‘can-do’ attitude and ownership mindset
  • Excellent multitasking, prioritization, and time management skills

Preferred Skills:

  • Experience working in the insurance industry or a large financial institution is an asset
  • Working knowledge of relevant applications is an asset (Hyperion, SAP, Longview, Workiva, Tableau)

What's in it for you?

  • Hybrid work environment
  • A friendly, collaborative, and inclusive culture
  • 15 vacation days per year
  • Flexible Benefits from the day you join to meet the needs of you and your family
  • Pension, stock and savings programs to help build and enhance your future financial security
  • The opportunity to move along a variety of career paths with amazing networking potential
  • Access to our Global Learning Centre, available 24/7 for your learning needs
  • Wellness programs that support the three pillars of your health – mental, physical and financial

Recent Awards:

  • We are honoured to be recognized as a 2022, 2023 and 2024 Best Workplaces in Canada by Great Place to Work® Canada
  • Great Place to Work® list for Best Workplaces for #HybridWork 2022
  • Great Place to Work® list for Best Workplaces for Professional Development in Canada 2022
  • Named “Best Places to Work” by Glassdoor, 2021 and 2023

L’échelle du salaire de base est pour l’emplacement principal du poste affiché. Elle peut varier selon l’emplacement du candidat sélectionné et d’autres facteurs. En plus du salaire de base, les employés admissibles de la Sun Life participent à différents programmes de rémunération incitative, dont le montant octroyé est discrétionnaire et dépend du rendement de l’employé et de la compagnie. Certains postes de vente participent à des programmes de rémunération incitative basés sur les résultats de vente individuels ou de groupe. 

Depuis toujours, la diversité et l’inclusion sont au cœur des valeurs de la Sun Life. Nous croyons qu’un effectif diversifié, aux points de vue variés et aux idées créatives, est avantageux pour nos Clients, pour les collectivités où nous exerçons nos activités et pour nous tous, en tant que collègues. Nous accueillons avec enthousiasme les candidatures de personnes compétentes provenant de tous les horizons.

Les personnes handicapées ayant besoin de mesures d’adaptation pour présenter leur candidature et celles qui doivent consulter les offres d’emploi dans un autre format peuvent envoyer leur demande par courriel à l’adresse thebrightside@sunlife.com.

Nous sommes fiers d’être une organisation hybride qui offre aux employés le choix et la flexibilité de travailler au bureau ou à distance, selon les besoins de l’entreprise, ceux des Clients et les vôtres! Nous offrons plusieurs options de travail selon les exigences du poste et les besoins individuels. N’hésitez pas à en discuter pendant le processus de sélection.

Nous remercions toutes les personnes qui auront manifesté leur intérêt pour ce poste. Nous ne communiquerons qu’avec celles retenues pour une entrevue.

Échelle salariale:

60,000/60 000 - 97,000/97 000

Catégorie d'emploi:

Finances

Fin de l'affichage:

15/12/2025

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