• Partner Resources
  • Members E-Learning
  • Log Out
Fr
  • Anglais
Passer au contenu
Pride At Work Canada
  • À propos
    • Qui nous sommes
      • Personnel
      • Conseil d’administration
      • Carrières
      • Rapport Annuel
    • Notre réseau
      • Fières Partenaires
      • Partenaires Communautaires
    • S’impliquer
      • Devenir une Fière Partenaire
      • Devenir une Partenaire Communautaire
  • Programmes
    • Apprentissage
      • Apprentissage en ligne
      • Rapports, guides et boîtes à outils
      • Séances de formation
      • Webinaires
    • Consultation
      • Audit d’inclusion
      • Services de conseil
    • Leadership
      • CHANGEMAKERS
      • THRIVE
      • FLOURISH
    • Partenariat
    • Réseautage
      • Le Programme Ambassadeurs
      • Matrices
  • Événements
    • Calendrier
  • Ressources
    • Podcast
    • Rapports, guides et boîtes à outils
  • Offres d’emplois
  • Actualités
    • Accroître le pouvoir du personnel 2SLGBTQIA+ dans le secteur de l’énergie canadien
    • Bulletins d’information
  • Nous Rejoindre
    • Media
  • Partner Resources
  • Members E-Learning
  • Log Out
Pride At Work Canada
Fr
  • Anglais

Manager, Global Digital Channels – Insights & Performance

Home / Manager, Global Digital Channels – Insights & Performance

Retour à la liste


Ville : Waterloo

Catégorie : Full-time

Industrie : Finance

Employeur : Sun Life Financial

Vous êtes unique, comme le sont votre parcours, votre expérience et votre façon de voir les choses. Ici, on vous encourage et on vous motive à donner le meilleur de vous-même, et on vous donne les moyens de le faire. Vous travaillerez avec des collègues dynamiques – experts dans leur domaine – qui sont impatients de partager leurs connaissances avec vous. Vous aurez des gestionnaires inspirants qui vous aideront à développer votre potentiel et à atteindre de nouveaux sommets. Chaque jour, vous aurez de nouvelles occasions de rendre la vie de nos Clients plus radieuse – ils sont au cœur de tout ce que nous faisons. Découvrez comment vous pouvez faire une différence dans la vie des gens, des familles, des collectivités – ici et partout dans le monde.

Description de poste:

As we continue our journey to become a leading digital company, we're seeking an innovative and data-driven professional to join our team as Manager, Global Digital Channels - Performance & Insights. This pivotal role will lead our efforts in transforming how we measure, analyze, and optimize our digital channel engagement and performance strategies across Sun Life.

Reporting to the Director, Global Digital Channels, you'll be at the forefront of driving data-informed decision-making and fostering a culture of continuous improvement across our global digital channels. Your expertise will be crucial in connecting our digital initiatives to tangible business outcomes and enhancing client engagement across all touchpoints.

What will you do?

  • Develop and implement a comprehensive framework for measuring digital channel performance across web, mobile, email, and emerging platforms

  • Create a global center of excellence for digital channel performance and insights, establishing standardized metrics, best practices and governance models in close collaboration with global and regional digital analytics and data enablement teams

  • Define industry-standard key performance indicators (KPIs) that align with business objectives and client needs ensuring clear, measurable targets

  • Develop and maintain dashboards that clearly demonstrate the link between digital channel performance and key business metrics like lead generation, conversions, and revenue

  • Conduct competitive insights benchmarking to identify best practices and opportunities for improvement across our digital channels

  • Leverage AI and machine learning tools available in the organization to uncover deep insights from our vast data ecosystem

  • Implement a test-and-learn approach to continuously refine our digital strategies and tactics

  • Partner with business units, IT, and marketing teams to integrate data sources and create holistic views of the client journey

  • Consult with global stakeholders to understand their unique needs and tailor insights delivery accordingly

  • Lead cross-functional projects to enhance our data collection, analysis, and visualization capabilities

  • Stay at the forefront of digital channel performance trends, emerging technologies, and industry best practices

  • Contribute to our long-term vision of creating personalized, omnichannel experiences driven by predictive analytics

What do you need to succeed?

  • 8+ years of experience in digital analytics and/or data science, with a proven track record of driving performance improvements in large, complex organizations

  • Bachelor's degree in a quantitative field (e.g., Statistics, Computer Science, Economics); Master's degree preferred

  • Relevant certifications (e.g., Adobe Analytics, Certified Web Analyst) are a plus

  • Deep understanding of digital marketing channels, customer journey mapping, and attribution modeling

  • Hands-on experience with leading analytics platforms (e.g., Adobe Analytics) and data visualization tools (e.g., Tableau, PowerBI)

  • Experience with predictive modeling and advanced analytics techniques to derive actionable insights from complex datasets

  • Exceptional communication skills, with the ability to translate complex data into actionable insights for both technical and non-technical audiences

  • Strong project management capabilities, with experience leading cross-functional teams in a matrix organization

  • Innovative problem-solver with a growth mindset and ability to thrive in ambiguity

Preferred Skills:

  • Proficiency in SQL, Python, or R for advanced data analysis and modeling

  • Experience with tag management systems and implementation of tracking solutions

  • Understanding of statistical analysis, A/B testing methodologies, and experimental design

  • Familiarity with competitive intelligence tools and methodologies

  • Experience in financial services or insurance industry digital analytics preferred

Unique Requirements:

  • Able to accommodate early morning and late evening meetings occasionally to support business partners in Asia time zones

What's in it for you?

  • The opportunity to move along a variety of career paths with amazing networking potential

  • Flexible Benefits from the day you join to meet the needs of you and your family

  • We’re committed to creating an inclusive and respectful environment. Our goal is to make sure all our employees have the chance to live up to their full potential

  • We’re honoured to be recognized as a 2025 Best Workplaces in Ontario by Great Place to Work® Canada

  • We are thrilled to be recognized by Excellence Canada with their top-level certification, the Canada Order of Excellence for Mental Health at Work®,  for prioritizing employee well-being, fostering a positive work culture, and achieving excellence in mental health

*LI-NB1

L’échelle du salaire de base est pour l’emplacement principal du poste affiché. Elle peut varier selon l’emplacement du candidat sélectionné et d’autres facteurs. En plus du salaire de base, les employés admissibles de la Sun Life participent à différents programmes de rémunération incitative, dont le montant octroyé est discrétionnaire et dépend du rendement de l’employé et de la compagnie. Certains postes de vente participent à des programmes de rémunération incitative basés sur les résultats de vente individuels ou de groupe. 

Depuis toujours, la diversité et l’inclusion sont au cœur des valeurs de la Sun Life. Nous croyons qu’un effectif diversifié, aux points de vue variés et aux idées créatives, est avantageux pour nos Clients, pour les collectivités où nous exerçons nos activités et pour nous tous, en tant que collègues. Nous accueillons avec enthousiasme les candidatures de personnes compétentes provenant de tous les horizons.

Les personnes handicapées ayant besoin de mesures d’adaptation pour présenter leur candidature et celles qui doivent consulter les offres d’emploi dans un autre format peuvent envoyer leur demande par courriel à l’adresse thebrightside@sunlife.com.

Nous sommes fiers d’être une organisation hybride qui offre aux employés le choix et la flexibilité de travailler au bureau ou à distance, selon les besoins de l’entreprise, ceux des Clients et les vôtres! Nous offrons plusieurs options de travail selon les exigences du poste et les besoins individuels. N’hésitez pas à en discuter pendant le processus de sélection.

Nous remercions toutes les personnes qui auront manifesté leur intérêt pour ce poste. Nous ne communiquerons qu’avec celles retenues pour une entrevue.

Échelle salariale:

80,000/80 000 - 128,000/128 000

Catégorie d'emploi:

Marketing

Fin de l'affichage:

18/12/2025

Retour à la liste

RESTEZ INFORMÉ – Abonnez-vous à notre bulletin pour obtenir les dernières nouvelles – Courriel

Confidentialité

PRIDE AT WORK CANADA/FIERTÉ AU TRAVAIL CANADA

© Pride at Work Canada 2022