• Partner Resources
  • Members E-Learning
  • Log Out
Fr
  • Anglais
Passer au contenu
Pride At Work Canada
  • À propos
    • Qui nous sommes
      • Personnel
      • Conseil d’administration
      • Carrières
      • Rapport Annuel
    • Notre réseau
      • Fières Partenaires
      • Partenaires Communautaires
    • S’impliquer
      • Devenir une Fière Partenaire
      • Devenir une Partenaire Communautaire
  • Programmes
    • Apprentissage
      • Apprentissage en ligne
      • Rapports, guides et boîtes à outils
      • Séances de formation
      • Webinaires
    • Consultation
      • Audit d’inclusion
      • Services de conseil
    • Leadership
      • CHANGEMAKERS
      • FLOURISH
      • THRIVE
    • Partenariat
    • Réseautage
      • Le Programme Ambassadeurs
      • Matrices
  • Événements
    • Calendrier
  • Ressources
    • Podcast
    • Rapports, guides et boîtes à outils
  • Offres d’emplois
  • Actualités
    • Accroître le pouvoir du personnel 2SLGBTQIA+ dans le secteur de l’énergie canadien
    • Nos communautés sont en crise
  • Nous Rejoindre
    • Media
  • Partner Resources
  • Members E-Learning
  • Log Out
Pride At Work Canada
Fr
  • Anglais

Sr. HR Coordinator, Joe Fresh & Optical

Home / Sr. HR Coordinator, Joe Fresh & Optical

Retour à la liste


Ville : Brampton

Catégorie : Ressources Humaines

Industrie : Retail

Employeur : Loblaw Companies Limited

L’utilisation du masculin à pour but d’alléger le texte

Venez faire votre différence dans les communautés à travers le Canada, où l'authenticité, la confiance et l'établissement de liens sont valorisés - alors que nous façonnons l'avenir du commerce de détail au Canada, ensemble. Notre position unique en tant que l'un des plus grands employeurs du pays, celle associée à notre engagement à avoir un impact positif sur la vie de tous les Canadiens, viens offrir à nos collègues une gamme d'opportunités et d'expériences pour aider les Canadiens à Vivre Bien, Vivre Pleinement.

Chez Les Compagnies Loblaw Limitée, nous réussissons grâce à la collaboration, à l'engagement et nous plaçons la barre haute pour nous-mêmes et ceux qui nous entourent. Que vous débutiez votre carrière, que vous réintégriez le marché du travail ou que vous recherchiez un nouvel emploi,
votre place est avec nous.

Joe Fresh is looking for a Sr. HR Coordinator to join our team for a 12-month contract overseeing the Joe Fresh office, Stand Alone stores, and Optical Operations.  This is a great opportunity to gain exposure to our corporate and retail colleagues across the business. The Sr. HR Coordinator will support the Director and Sr. HR Business Partner by coordinating and following through on various Human Resources activities and projects including Company-wide Human Resources programs/initiatives. 

The primary location for this role is in the heart of Liberty Village with occasional travel to our Brampton head office. Loblaw does promote flexibility with opportunities to work remotely in a hybrid capacity one day per week.   

ESSENTIAL STYLE. EXCEPTIONAL VALUE 

Joe Fresh brings the elements of modern style to life in essential designs known for their easy polish, exceptional value and thoughtful details. We deliver the building blocks of personal style in categories spanning apparel, accessories, footwear, and beauty. With collections for women, men and children, we make shopping for the whole family convenient, fun and affordable. Joe Fresh is also proud to offer extended sizes with select women’s styles ranging from XS-3X and 2-22. 

OPTICAL:

Our Optical team has over 175 locations across Canada. We offer stylish sunglasses, prescription lenses and contact to customers across Canada from our various Loblaw Companies Limited grocery banners helping Canadian’s live life well.  

FRESH START 

Founded in Toronto in 2006, Joe Fresh started by providing a uniquely accessible shopping concept to fashion consumers in Canada. Today, we are one of Canada's leading fashion retailers, with products available at over 1650 retail locations, 7 standalone stores. As Joe Fresh has grown, the brand has expanded globally as well as online with JoeFresh.com, where customers can shop the brand’s biggest and broadest assortment. 

  

Please note Loblaw's Return to Office Policy, is 4 days in the office

Sr. HR Coordinator, Joe Fresh & Optical - 12 month Contract

What You'll Do: 

  • Front line representative for colleague’s questions or concerns for Joe Fresh and Optical client group. 

  • Support the roll out of various HR programs/initiatives (i.e., assessments, culture, colleague engagement survey, compliance and HRIS programs). 

  •  Provide guidance, direction, and support to the client group in employee relations issues, including company policies & procedures, recruitment & selection strategy, performance management, job evaluations, terminations, training & development, and benefits administration for Canadian office as well as Store colleagues. 

  • Day to day partner with client group to provide advice and counsel to colleagues on HR related issues and concerns. Resolve sensitive colleague issues in a timely manner.  

  •  Compile data for compensation recommendations and partner with the compensation group to manage the administration for the annual incentive and merit review process for the client. 

  • Manage HRIS system (Workday) Administration, colleague movement, reporting and transactions; ensure accurate data entry in Workday and management of reporting relationships and organizational changes.  

  •  Maintain headcount reporting and organizational charts. 

  • Resolve necessary payroll inquiries as required, as well as inquiries relating to benefits, ServiceNow, Workday, onboarding, etc.  

  • Partner in the recruitment process by assisting hiring managers with opening requisitions, liaise with corporate talent acquisitions specialists, make salary recommendations to the business and support with onboarding.  

  • Ensure legal compliance by monitoring and implementing applicable HR federal and provincial requirements; conducting investigations; maintaining records and representing the organization at hearings. 

  • Contribute to continuous improvements & best practices to influence human resources strategies. 

  • Manage payroll audits. 

  • Conduct employment verification. 

  • Assist Director and HRBPs with research, analysis and implementation of programs, reports and projects as required. 

​What You'll Need: 

  • Post-secondary education preferably in Human Resources and obtained (or working towards) HR Management Certification.  

  • 3 – 5 years progressive HR experience, coordinating departmental programs and initiatives is a definite asset. 

  • Ability to interact with all levels of the organization. 

  • Strong integrity with ability to maintain confidentiality and manage highly sensitive information. 

  • Solid computer skills required in MS Office (Excel, Word, Power Point, Outlook)  

  • Exceptional interpersonal, communication (written and verbal) and problem-solving skills. 

  • Customer focused and able to nurture positive customer relationships. 

  • Highly organized and has a high degree of attention to detail. 

  • Strong analytical skills and superior ability to problem-solve. 

  • Exceptional commitment to customer service with strong sense of urgency. 

  • Highly motivated, self-starter, requiring little direction. 

  

Notre engagement envers la durabilité et l'impact social est un élément essentiel de notre façon de faire des affaires. Nous concentrons notre attention sur les domaines où nous pouvons avoir le plus grand impact. Notre approche de la durabilité et de l'impact social repose sur trois piliers - l'environnement, l'approvisionnement et la communauté.  Nous recherchons constamment des moyens de faire preuve de leadership dans ces domaines importants. Nos valeurs ÊTRE – Engagement, Tient à coeur, Respect et Excellence – guident toutes nos prises de décision et prennent vie à travers notre culture bleue. Nous offrons à nos collègues des carrières progressives, une formation complète, de la flexibilité ainsi que les nombreux avantages compétitifs - voici quelques-unes des nombreuses raisons pour lesquelles nous sommes classés au palmarès des meilleurs employeurs du Canada, au palmarès des meilleurs employeurs pour la diversité au Canada, au palmarès des employeurs les plus verts au Canada et au palmarès des meilleurs employeurs pour les jeunes au Canada.

Si vous ne savez pas si votre expérience correspond à toutes les exigences ci-dessus, nous vous encourageons à postuler quand même. Nous recherchons des perspectives de candidatures variées, qui incluent des expériences diverses que nous pouvons ajouter à notre équipe.

Nous nous concentrons depuis longtemps sur la diversité, l'équité et l'inclusion, car nous savons que cela fera de notre entreprise un meilleur lieu de travail et de magasinage. Nous nous engageons à créer des environnements accessibles pour nos collègues, candidats et clients. Les demandes d'aménagement en raison d'un handicap (qui peut être visible ou pas, temporaire ou permanent) peuvent être faites à n'importe quel stade de la demande et de l'emploi. Nous encourageons les candidats à faire connaître leurs besoins en matière d'accommodation afin que nous puissions offrir des opportunités équitables.
 
Veuillez noter:
Les candidats âgés de 18 ans ou plus doivent effectuer une vérification des antécédents criminels. Les détails seront fournis lors du processus d’embauche.

#FR

#SS #HR #ON

Retour à la liste

RESTEZ INFORMÉ – Abonnez-vous à notre bulletin pour obtenir les dernières nouvelles – Courriel

Confidentialité

PRIDE AT WORK CANADA/FIERTÉ AU TRAVAIL CANADA

© Pride at Work Canada 2022