Business Initiative Manager
Ville : Waterloo
Catégorie : Full-time
Industrie : Finance
Employeur : Sun Life Financial
Vous êtes unique, comme le sont votre parcours, votre expérience et votre façon de voir les choses. Ici, on vous encourage et on vous motive à donner le meilleur de vous-même, et on vous donne les moyens de le faire. Vous travaillerez avec des collègues dynamiques – experts dans leur domaine – qui sont impatients de partager leurs connaissances avec vous. Vous aurez des gestionnaires inspirants qui vous aideront à développer votre potentiel et à atteindre de nouveaux sommets. Chaque jour, vous aurez de nouvelles occasions de rendre la vie de nos Clients plus radieuse – ils sont au cœur de tout ce que nous faisons. Découvrez comment vous pouvez faire une différence dans la vie des gens, des familles, des collectivités – ici et partout dans le monde.
Description de poste:
An opportunity exists for a skilled, energetic individual to join and partner with the Inforce Operations Leadership Team to define, lead and execute on complex projects and continuous improvement initiatives, provide general business and data champion support to enable the evolving Inforce Operations strategy.
Reporting into the Director of Inforce Insurance, the candidate will be accountable to successfully deliver initiatives in support achieving our annual objectives and key results (OKRs). The candidate will work in partnership with Inforce leaders and other key stakeholders as required to drive initiatives to completion.
What will you do?
Support the leadership team in translating high-level objectives and key results into clearly defined tactics
Perform quantitative and qualitative analyses to validate hypotheses and inform development of relevant recommendations
Capture findings and recommendations succinctly in a logical and coherent storyline that facilitates productive discussion and decision making
Lead the execution of complex CI initiatives, including managing coordination of project delivery across multiple teams
Manage the delivery and execution of several key business initiatives at the same time
Support projects and change initiatives that impact business operations. This may include being the subject matter expert representing Inforce Operations on projects
Create presentations, communications and business area deliverables related to the projects
What do you need to succeed?
Minimum of two (2) years of project or process management experience with successful record of accomplishments
Experience managing small to mid-sized projects and process reviews
Ability to facilitate and lead groups through planning and collaborative exercises to achieve outcomes with strong buy-in and support
Who are you?
You are a results-oriented, proven contributor with a track record of delivering what you promise
You are analytical, taking initiative to seek out answers to key questions, process oriented and a proven problem solver
You are detail-oriented with strong communication skills and someone who is able to influence leaders and teams across business area boundaries to collaborate towards execution on key deliverables
You are passionate about delivering on project deliverables that deliver value against key strategies and priorities for the business
You thrive in a fast-paced, dynamic environment and are willing to roll up your sleeves to get things done
What's in it for you?
Time off giving you the flexibility to focus on the moments that matter including 20 vacation days per year
Flexible Benefits from the day you join to meet the needs of you and your family
Pension Plan participation starts immediately, and you are automatically enrolled. We help you save more with Sun Life automatic and matching contributions and by including both your salary and bonus when making
contributions.
The opportunity to move along a variety of career paths with amazing networking potential
Flexible hybrid work model
Work and professional development that is united by our Purpose: to help Clients and Employees achieve lifetime financial security and live healthier lives
A friendly, collaborative, and inclusive culture
We’re honoured to be recognized as a 2024 Best Workplace in Canada by Great Place to Work® Canada
Sun Life ranked one of the 2023 Global 100 Most Sustainable Corporations in the World on the Corporate Knights’ 2023
#LI-Hybrid
L’échelle du salaire de base est pour l’emplacement principal du poste affiché. Elle peut varier selon l’emplacement du candidat sélectionné et d’autres facteurs. En plus du salaire de base, les employés admissibles de la Financière Sun Life participent à différents programmes de rémunération incitative, dont le montant octroyé est discrétionnaire et dépend du rendement de l’employé et de la compagnie. Certains postes de vente participent à des programmes de rémunération incitative basés sur les résultats de vente individuels ou de groupe.
Depuis toujours, la diversité et l'intégration sont au cœur des valeurs de la Financière Sun Life. Nous croyons qu'un effectif diversifié ayant des points de vue variés et des idées créatives est avantageux pour nos clients, pour les collectivités où nous exerçons nos activités, ainsi que pour nous tous, en tant que collègues. Nous accueillons avec enthousiasme les candidatures de personnes compétentes provenant de tous les horizons.
Les personnes handicapées ayant besoin de mesures d'adaptation pour présenter leur candidature et celles qui doivent consulter les offres d'emploi sur un support de substitution peuvent envoyer leur demande par courriel à l'adresse ‘thebrightside@sunlife.com’.
À la Sun Life, nous voulons créer un environnement de travail flexible où nos employés sont outillés pour donner le meilleur d’eux-mêmes. Nous offrons plusieurs options de travail flexibles selon les exigences du poste et les besoins individuels. N’hésitez pas à en discuter pendant le processus de sélection.
Nous remercions tous les candidats de l'intérêt manifesté pour ce poste. Nous ne communiquerons qu'avec les personnes qui auront été retenues pour passer une entrevue.
Échelle salariale:
78,000/78 000 - 128,000/128 000Catégorie d'emploi:
Service clientèle / OpérationsFin de l'affichage:
27/11/2024