Team Leader, Payroll & Benefits, Distribution Compensation Services
Ville : Waterloo
Catégorie : Full-time
Industrie : Finance
Employeur : Sun Life Financial
Vous êtes unique, comme le sont votre parcours, votre expérience et votre façon de voir les choses. Ici, on vous encourage et on vous motive à donner le meilleur de vous-même, et on vous donne les moyens de le faire. Vous travaillerez avec des collègues dynamiques – experts dans leur domaine – qui sont impatients de partager leurs connaissances avec vous. Vous aurez des gestionnaires inspirants qui vous aideront à développer votre potentiel et à atteindre de nouveaux sommets. Chaque jour, vous aurez de nouvelles occasions de rendre la vie de nos Clients plus radieuse – ils sont au cœur de tout ce que nous faisons. Découvrez comment vous pouvez faire une différence dans la vie des gens, des familles, des collectivités – ici et partout dans le monde.
Description de poste:
Are you a team player who enjoys working in a fast paced, changing environment? Are you focused on providing excellent client service to our sales force? Are you independent and self-motivated? Do you enjoy managing people? If yes, consider joining the Distribution Compensation Services team.
This role is responsible for providing a complete range of payroll and benefit services for the Sun Life Financial Distribution advisors.
This position is accountable for:
All payroll for SLFD advisors;
Monitoring and investigating the collection of the advisor debt balances;
Managing benefits plan for SLFD advisors; and
Ensuring people, processes, best practices, and contractual and business rules work in unison to deliver exceptional service.
In this role, you will have up to 10 direct reports. You will work very closely with the other team leaders and managers within Distribution Compensation Services on delivering outstanding service to our advisors.
What will you do?
Develop, coach and lead payroll and benefits team with commissions and bonuses for advisors as required;
Respond to payroll related inquiries from advisors, as well as other individuals and teams within head office, including external business partners;
Reviewing service standard and workflow management reports, initiating process improvements where necessary;
Supporting team with tax deductions for the Sun Life Financial Distribution advisors and remittance of tax installments to CRA;
Enhancing and following through on audits and controls for payroll processes; and guidance and decisions on complex and exception situations.
Leverage technology to improve the team’s performance
Develop and maintain effective working relationships with internal and external customers, distribution partners and colleagues
What you need to succeed?
Interest in managing a production-oriented teams
Strong leadership skills, ability to create win/win solutions with business partners and facilitate cross-departmental teamwork that meets the needs of the business strategy
Strong negotiation skills
Proficient in managing service levels and SLA’s within an operation
Strong and proficient knowledge of Excel and analytical and problem-solving skills
Energetic, enthusiastic and have the ability to interact professionally with people at all levels of the company.
A positive attitude with a commitment to high quality service
Proficient organization and time-management skills, ability to establish priorities and multi-task
Proficient conflict resolution skills
An ability to build context by pushing beyond "how things are done" to understand "why"
An ability to think outside of the box to come up with creative and new solutions
Strong influencing skills that allow you to drive for change and execute ideas through to completion
Assets:
Bilingual
Knowledge of Sun Life individual and wealth administration systems
Proficient knowledge of Sun Life’s retail products
Knowledge of Group Benefits plans
Sound knowledge of project management techniques, tools and methodologies is an asset
What’s in it for you?
Time off giving you the flexibility to focus on the moments that matter. 15 days' vacation per year
Care Days available for self-care or care of others (i.e., family or others you may support) and Sick Days to
support your well-beingWe are proud to be on the 2024 Best Workplaces in Canada list by Great Place to Work.
Wellness programs that support the three pillars of your health – mental, physical and financial
L’échelle du salaire de base est pour l’emplacement principal du poste affiché. Elle peut varier selon l’emplacement du candidat sélectionné et d’autres facteurs. En plus du salaire de base, les employés admissibles de la Financière Sun Life participent à différents programmes de rémunération incitative, dont le montant octroyé est discrétionnaire et dépend du rendement de l’employé et de la compagnie. Certains postes de vente participent à des programmes de rémunération incitative basés sur les résultats de vente individuels ou de groupe.
Depuis toujours, la diversité et l'intégration sont au cœur des valeurs de la Financière Sun Life. Nous croyons qu'un effectif diversifié ayant des points de vue variés et des idées créatives est avantageux pour nos clients, pour les collectivités où nous exerçons nos activités, ainsi que pour nous tous, en tant que collègues. Nous accueillons avec enthousiasme les candidatures de personnes compétentes provenant de tous les horizons.
Les personnes handicapées ayant besoin de mesures d'adaptation pour présenter leur candidature et celles qui doivent consulter les offres d'emploi sur un support de substitution peuvent envoyer leur demande par courriel à l'adresse ‘thebrightside@sunlife.com’.
À la Sun Life, nous voulons créer un environnement de travail flexible où nos employés sont outillés pour donner le meilleur d’eux-mêmes. Nous offrons plusieurs options de travail flexibles selon les exigences du poste et les besoins individuels. N’hésitez pas à en discuter pendant le processus de sélection.
Nous remercions tous les candidats de l'intérêt manifesté pour ce poste. Nous ne communiquerons qu'avec les personnes qui auront été retenues pour passer une entrevue.
Échelle salariale:
54,000/54 000 - 91,000/91 000Catégorie d'emploi:
Ventes - Soutien à la distributionFin de l'affichage:
22/11/2024