Unit Manager, Legal Claims Support (12-month secondment)
Ville : Toronto, Ontario
Catégorie : Services juridiques
Industrie : Insurance
Employeur : Intact Financial Corporation
Nos employés sont au cœur de ce que nous faisons de mieux : aider les gens, les entreprises et la société à aller de l’avant dans les bons moments et à être résilients dans les moments difficiles. En vous joignant à notre équipe, vous contribuerez à ces efforts aux côtés de gens expérimentés et passionnés.
Intégrez un milieu où vous disposerez des ressources nécessaires pour apprendre et évoluer, en plus d’être valorisés pour qui vous êtes : chez Intact, la diversité est une force. Vous pouvez compter sur nous pour vous aider à atteindre vos objectifs avec des outils, des possibilités et de la flexibilité. C’est notre promesse aux employés.
Notre formule hybride permet de maintenir un équilibre entre le télétravail et les avantages des interactions en personne.
Poursuivez votre lecture pour découvrir comment vous pouvez façonner l’avenir, réussir en équipe et évoluer avec nous.
À propos du poste
This position is responsible for managing the Legal Assistants and Law Clerks and and provides expertise in activities relating to the operations of the Legal Department, Claims. Maintain effective communication with their team and ensure they are informed of new process, workflows and updates within the team. Manage the department by monitoring goals and objectives; evaluate performance and hold regular meetings to keep their team informed and manage their performance. Recruit and select qualified employees and ensure successful onboarding. Provide and coordinate training, coaching, mentoring and development opportunities for their team.
We’re looking for an experienced people manager to join our Legal Claims team as Unit Manager, Legal Claims Support. In this role, you’ll oversee the career development, engagement, and day-to-day activities of a dynamic group of Legal Assistants and Law Clerks.
This is a 12-month secondment opportunity available in Toronto.
What you’ll do here:
Oversee the day-to-day responsibilities of the Law Clerks and Legal Assistants.
Establish and communicate clear performance objectives for your team and continually measuring the progress on the attainment of these objectives.
Ensure a high level of employee engagement by continually monitoring overall engagement and creating and executing engagement action plans.
Assessing the strengths and areas of opportunity for your team and putting forth recommendations for improvement.
Providing regular and ongoing feedback, mentoring and coaching to your team.
Identifying key talent and providing ongoing developmental opportunities for the optimization and engagement of our key talent.
Leading the recruitment process, including but not limited to, the interview and selection process and the onboarding of new employees.
Facilitate regular team meetings, one-on-ones and huddles to ensure the two-way flow of information.
Assist your team to understand and apply policies, procedures and theories.
Driving change while maintaining effective communication to ensure your team is informed of new initiatives, processes and/or workflows.
Plan and implement office systems, as well as organize office operations and procedures.
Participate on project-based tasks as assigned by Claims Manager, Director and/or VP Legal Claims.
Compile and analyze statistics and reports while monitoring and predicting legal trends.
What you bring to the table:
A university degree or college diploma.
Experience as a people leader within a legal environment.
Legal experience and knowledge required.
Proven project management skills, where you have planned, led, and successfully executed projects.
Experience implementing and driving change by encouraging innovative thinking and changes in an operation.
Experience driving change within a team by helping team members understand and adapt to the change while providing mobilization during challenging periods and energizing everyone towards the common goal.
Experience leading a team including establishing and measuring performance, providing open and honest feedback and maintaining employee engagement.
An approach to leadership which includes being open and honest, caring for people, driving change, and taking accountability.
Ce que nous offrons
En travaillant chez nous, vous aurez tous les outils pour donner le meilleur de vous-même chaque jour. Voici ce à quoi vous pouvez vous attendre en devenant un membre temporaire de notre équipe :
Des dirigeants et des collègues inspirants qui vous soutiennent et contribuent à votre développement
Un accès à des outils et à des ressources qui vous aident à rester en santé physiquement et mentalement, à accueillir le changement et à communiquer avec vos collègues
Un écosystème d’apprentissage dynamique en milieu de travail, offrant des parcours d’apprentissage, du contenu interactif en ligne et des programmes inspirants
Des réseaux inclusifs dirigés par des employés pour informer, inspirer, faire entendre, établir des relations et offrir des occasions de développement
Un programme d’action communautaire, car ce qui vous tient à cœur fait partie de ce qui vous rend unique et la façon dont vous redonner à la collectivité doit l'être tout autant
Égalité d'accès à l'emploi
Chez Intact, nous valorisons la diversité et créons un milieu de travail inclusif et accessible où tous se sentent appréciés, respectés et écoutés.
Si nous pouvons rendre le processus de recrutement plus accessible pour vous, n’hésitez pas à nous le dire quand nous vous ferons part d’une possibilité d’emploi. Nous travaillerons avec vous pour répondre à vos besoins.
Cliquer ici pour d’autres informations importantes sur le processus d’embauche, y compris la vérification des antécédents, les candidats internes et le droit de travailler au Canada.
Si vous travaillez pour Intact ou belairdirect, veuillez postuler en utilisant Contact Pour vous.