• Partner Resources
  • Members E-Learning
  • Log Out
En
  • French
Skip to content
Pride At Work Canada
  • About
    • About
      • Staff
      • Board
      • Careers
      • Annual Report
    • Network
      • Proud Partners
      • Community Partners
    • Get Involved
      • Become a Proud Partner
      • Become a Community Partner
      • Volunteer
  • Programs
    • Learning
      • E-Learning
      • Resources
      • Webinars
    • Benchmarking
      • Workplace Audit
    • Leadership
      • FLOURISH
      • THRIVE
    • Networking
      • Ambassador Program
      • Communauté BRAINDATE Community
      • Matrices
      • Rendez-Vous
  • Events
  • Job Board
  • Blog
  • Podcast
  • Contact
  • Partner Resources
  • Members E-Learning
  • Log Out
Pride At Work Canada
En
  • French

Technical Systems Analyst (Montreal hybrid)

Home / Technical Systems Analyst (Montreal hybrid)

Return to List


City : MONTRÉAL, Quebec, Canada

Category : Technology | Analytics | Research

Industry : Financial/Banking

Employer : RBC

Come Work with Us!

At RBC, our culture is deeply supportive and rich in opportunity and reward. You will help our clients thrive and our communities prosper, empowered by a spirit of shared purpose.

Whether you’re helping clients find new opportunities, developing new technology, or providing expert advice to internal partners, you will be doing work that matters in the world, in an environment built on teamwork, service, responsibility, diversity, and integrity.

Job Title

Technical Systems Analyst (Montreal hybrid) | Analyste de système technique (Montréal hybride)

Job Description

De concert avec les TI et Opérations financières, analyser les problèmes liés à l’application FiBRS et aux applications connexes, et recommander des solutions opérationnelles, techniques et informatiques permettant de les régler de manière conforme aux besoins des commanditaires et des utilisateurs. Mettre à profit son expérience et ses connaissances, compétences et pratiques de professionnel chevronné pour exécuter une variété de tâches.

Quelles seront vos tâches ?

  • Diriger la phase de modélisation de données, créer les vues DB2 et accorder l’accès
  • Créer des métadonnées pour les nouvelles règles opérationnelles
  • Créer des requêtes SQL parfois très complexes
  • Gérer les déploiements dans les environnements de production
  • Gérer et soutenir toutes les bases de données d’essai
  • Gérer les applications d’accès aux services Web dans l’environnement d’essai

Que vous faut-il pour réussir ?

Compétences essentielles :

  • De trois à cinq ans d’expérience dans un rôle technique
  • Maîtrise technique de ces éléments : ordinateur central, utilitaires DB2, JCL, SQL, expression normale
  • Expérience de travail avec les bases de données relationnelles et connaissance approfondie de SQL
  • Expérience de travail dans un environnement agile
  • Solides aptitudes pour Excel et l’analyse de données, un atout

Comme vous serez appelé à communiquer fréquemment avec le personnel du Siège social à Toronto, vous devez parler à la fois le français et l’anglais.

Qu’y gagnerez-vous ?

Nous donnons notre pleine mesure, pensons autrement pour poursuivre notre croissance et collaborons afin d’offrir des conseils fiables qui contribueront à la réussite des clients et à la prospérité des collectivités. Nous nous soucions du bien-être de chacun et chacune et aspirons à réaliser notre plein potentiel, à favoriser l’essor des collectivités et à contribuer à la réussite de tous et toutes.

  • Un programme de rémunération globale comprenant des primes et des avantages sociaux à la carte, une rémunération concurrentielle, des commissions et des actions (dans certains cas)
  • Perfectionnement soutenu par la direction grâce à des occasions d’accompagnement et de gestion
  • Équipe dynamique et performante axée sur l’innovation et la collaboration
  • Occasions de relever des défis
  • Possibilités d’exercer progressivement des responsabilités plus importantes
  • Accès à diverses possibilités d’emploi au sein de l’entreprise et dans diverses régions

FRJobs

#LI-Hybrid

Résumé du travail

Adresse : Montréal, Québec, Canada

Ville : CAN-QC- Montréal

Pays : Canada

Nombre d'heures de travail par semaine : 37.5

Organisation du travail : Temps plein

Secteur d’activité : Technologies et opérations

Type de fonction : Professionnel

Type d’échelle salariale : Salarié

Date d’affichage : Mars 14, 2023

Date limite des candidatures : Mars 28, 2023

******

Partners across IT and with Enterprise Finance to assess, research and analyze business, technical and system needs in order to resolve business systems issues by recommending technology solutions that meet sponsor/stakeholder needs for the FiBRS core application and its related downstream applications. Applies experience and seasoned knowledge, skills, and practices to perform a variety of assignments.

What will you do?

  • Lead design phase for data modeling & build DB2 views and grant access
  • Create Metadata for all new business rules
  • Create SQL queries, at times using very complex SQL statements
  • Manage deployments to production environments
  • Manage and support all test databases
  • Support all interfacing applications in the test environment when accessing Web Services

What do you need to succeed?

Must-have:

  • 3-5 years of experience in a Technical role
  • Skills Required: Mainframe, DB2 utilities, JCL, SQL, Regular Expression
  • Experience working with relational databases and strong SQL knowledge
  • Experience working in an agile environment
  • Strong Excel skills and strong data analysis skills are helpful

In this role, you will communicate frequently with head office staff in Toronto and therefore must speak both French and English.

What’s in it for you?

We thrive on the challenge to be our best, progressive thinking to keep growing, and working together to deliver trusted advice to help our clients thrive and communities prosper. We care about each other, reaching our potential, making a difference to our communities, and achieving success that is mutual.

  • A comprehensive Total Rewards Program including bonuses and flexible benefits, competitive compensation, commissions, and stock where applicable
  • Leaders who support your development through coaching and managing opportunities
  • Work in a dynamic, collaborative, progressive, and high-performing team
  • Opportunities to do challenging work
  • Opportunities to take on progressively greater accountabilities
  • Access to a variety of job opportunities across business and geographies

Job Summary

Address:

MONTRÉAL, Quebec, Canada

City:

CAN-QC-MONTRÉAL

Country:

Canada

Work hours/week:

37.5

Employment Type:

Full time

Platform:

Technology and Operations

Job Type:

Regular

Pay Type:

Salaried

Posted Date:

2023-03-14

Application Deadline:

2023-03-28

Inclusion and Equal Opportunity Employment

At RBC, we embrace diversity and inclusion for innovation and growth. We are committed to building inclusive teams and an equitable workplace for our employees to bring their true selves to work. We are taking actions to tackle issues of inequity and systemic bias to support our diverse talent, clients and communities.
​​​​​​​
We also strive to provide an accessible candidate experience for our prospective employees with different abilities. Please let us know if you need any accommodations during the recruitment process.

Join our Talent Community

Stay in-the-know about great career opportunities at RBC. Sign up and get customized info on our latest jobs, career tips and Recruitment events that matter to you.

Expand your limits and create a new future together at RBC. Find out how we use our passion and drive to enhance the well-being of our clients and communities at rbc.com/careers.

Return to List

Subscribe to our newsletter:

Privacy Policy

PRIDE AT WORK CANADA/FIERTÉ AU TRAVAIL CANADA

© Pride at Work Canada 2022