
Sub Prequalification Evaluator , Bilingual (English/French) / Évaluatrice ou évaluateur des demandes de préqualification des sous-traitants bilingue (français et anglais)
City : Kelowna
Category :
Industry : Materials & Construction
Employer : Stantec
Sub Prequalification Evaluator , Bilingual (English/French) / Évaluatrice ou évaluateur des demandes de préqualification des sous-traitants bilingue (français et anglais) - ( 230000QR )
Description
Grow with the best. Join a smart, creative, and inspired team that accomplishes operational excellence. Our functional services teams (FSTs) provide services to 26,000 employees in over 400 locations across 6 continents. Bringing together individuals with diverse backgrounds, talents, and expertise, our FSTs are vital to making our Company stronger.
Your Opportunity
The Sub Prequalification Evaluator (Sub PQ Evaluator) works closely with Stantec's project staff and external company representatives. The Sub PQ evaluates prequalification packages as a subject-matter expert by vetting the sub’s documents, confirming with subs regarding any unique situations, and then provides feedback to project teams on potential risk and suggested mitigations according to Stantec standards. This is a full time, permanent position. This position offers the option to work from home.
Your Responsibilities
- Evaluation of a sub’s work program in relation to local requirements, size, and work scope, using standardized evaluation tools
- Entering data and uploading documents to internal system
- Contribute to determining risk of working with a sub, based on given criteria
- Keeping project teams informed of prequalification status and issues
- Reviewing mitigations selected to reduce the identified risk per project
- Using an online monitoring tool to track and update specific entries
Évoluez avec les meilleurs! Épanouissez-vous au sein d’une équipe compétente, créative et dynamique qui met l’excellence à l’avant-plan. Nos équipes des services fonctionnels soutiennent 26 000 employés dans plus de 400 bureaux partout dans le monde. Regroupant des parcours, des expertises et des talents diversifiés, elles jouent un rôle clé chez Stantec.
Description du poste
L’évaluatrice ou l’évaluateur des demandes de préqualification des sous-traitants travaille en étroite collaboration avec les équipes de projet de Stantec et les représentants de firmes externes. La personne occupant ce poste passe en revue les documents de préqualification des sous-traitants, répond à leurs questions, fournit des recommandations aux équipes de projet quant aux risques et suggère des mesures d’atténuation conformément aux pratiques de Stantec.
Il s’agit d’un poste régulier à temps plein, avec possibilité de télétravail.
Principales responsabilités
- Évaluer les programmes des sous-traitants en ce qui a trait aux exigences locales, à la taille du projet et à la portée des travaux à l’aide d’outils d’évaluation standardisés.
- Saisir des données et téléverser des documents dans la base de données interne.
- Contribuer à la détermination des risques en fonction de critères précis.
- Maintenir les équipes de projet informées du statut de préqualification et de toute problématique.
- Passer en revue les mesures d’atténuation sélectionnées en fonction des risques du projet.
- Faire le suivi et la mise à jour d’informations à l’aide d’un outil en ligne.
Qualifications
Your Skills and Qualifications
- Fluency in English and French; including written and spoken composition and grammar
- Strong research skills (internet savvy) for global requirements and determining health and safety requirements for new work scopes
- Keen attention to detail and action tracking
- Comfortable contacting internal and external parties in multiple media applications
- Able to work independently and ask questions when needed
- Open to learning new concepts and providing ideas
- Looking to grow and develop individually and with the team
- Strong business ethics practices
- Proficiency with Adobe Acrobat and Microsoft Office Suite is required, with an emphasis on Excel and Outlook
- Preference for proficiency with Microsoft Teams, or similar communication platforms.
- In addition to the above qualities, a successful candidate must be adaptable, eager to engage in ongoing learning, have a positive approach to problem solving and new situations, and be prepared to assist with other administrative tasks when necessary
- HSE certification will be preferred, including but not limited to HSA, NCSO, CRST, CHSC, ASP, STS, STSC, CHST or similar, or evidenced actively working towards the same
- HSE-specific training or working experience
- Experience in clerical/administrative work
Education and Experience
- Minimum 1-year of related experience
- Minimum educational achievement equivalent to graduation from high school
This description is not a comprehensive listing of activities, duties or responsibilities that may be required of the employee and other duties, responsibilities and activities may be assigned or may be changed at any time with or without notice.
Stantec is a place where the best and brightest come to build on each other’s talents, do exciting work, and make an impact on the world around us. Join us and redefine your personal best.
Aptitudes et compétences
- Maîtrise du français, tant à l’oral qu’à l’écrit;
- Maîtrise de l’anglais, tant à l’oral qu’à l’écrit, afin de communiquer avec des sous-traitants ou des équipes de projet à l’extérieur du Québec;
- Fortes compétences en recherche sur Internet (par exemple : rechercher les exigences en matière de santé et de sécurité);
- Grand souci du détail et rigueur quant au suivi des mesures à prendre;
- Capacité à communiquer avec des parties internes et externes à l’aide de différentes applications;
- Capacité à travailler de manière indépendante et à poser des questions au besoin;
- Volonté d’apprendre de nouveaux concepts et d’apporter des idées nouvelles;
- Volonté de s’épanouir sur le plan personnel et au sein d’une équipe;
- Grande éthique professionnelle;
- Maîtrise d’Adobe Acrobat et de la suite Microsoft Office, particulièrement Excel et Outlook;
- Maîtrise de Microsoft Teams ou autres plateformes de communication similaires;
- Certification SSE (obtenue ou en voie de l’être), par exemple HSA, NCSO, CRST, CHSC, ASP, STS, STSC, CHST ou autre certification similaire (un atout);
- Formation ou expérience en santé, sécurité et environnement;
- Expérience en soutien administratif.
Études et expérience
- Minimum d’un (1) an d’expérience pertinente
- Diplôme d’études secondaires
Cette description n’est pas une liste exhaustive de toutes les activités, tâches ou responsabilités du poste. D’autres activités, tâches ou responsabilités pourraient être demandées, et celles-ci pourraient être modifiées à tout moment, avec ou sans préavis.
Chez Stantec, les meilleurs talents se rejoignent pour s’épanouir professionnellement, réaliser des projets stimulants et avoir une réelle incidence sur les collectivités. Joignez-vous à nous dès aujourd’hui et réalisez votre plein potentiel!
Primary Location : Canada-Alberta-Calgary
Other Locations : Canada-Alberta-Edmonton, Canada-British Columbia-Kelowna, Canada-Manitoba-Winnipeg, Canada-Ontario-Mississauga, Canada-Ontario-Toronto, Canada-Saskatchewan-Regina, Canada-British Columbia-Burnaby, Canada-Ontario-Ottawa, Canada-British Columbia-Vancouver, Canada-British Columbia-Victoria, Canada-Ontario-Markham
Organization : BC-1198 Risk Management-Canada
Employee Status : Regular
Job Level : Entry Level
Travel : No
Schedule : Full-time
Job Posting : Feb 22, 2023, 5:09:46 AM
Req ID: 230000QR
Stantec provides equal employment opportunities to all qualified employees and applicants for future and current employment and prohibit discrimination on the grounds of race, color, religion, sex, national origin, age, marital status, genetic information, disability, protected veteran status, sexual orientation, gender identity or gender expression. We prohibit discrimination in decisions concerning recruitment, hiring, referral, promotion, compensation, fringe benefits, job training, terminations or any other condition of employment. Stantec is in compliance with local, state and federal laws and regulations and ensures equitable opportunities in all aspects of employment. EEO including Disability/Protected Veterans