
Service Manager
City : Vancouver
Category : Full-time
Industry : Finance
Employer : Sun Life Financial
Vous êtes unique, comme le sont votre parcours, votre expérience et votre façon de voir les choses. Ici, on vous encourage et on vous motive à donner le meilleur de vous-même, et on vous donne les moyens de le faire. Vous travaillerez avec des collègues dynamiques – experts dans leur domaine – qui sont impatients de partager leurs connaissances avec vous. Vous aurez des gestionnaires inspirants qui vous aideront à développer votre potentiel et à atteindre de nouveaux sommets. Chaque jour, vous aurez de nouvelles occasions de rendre la vie de nos Clients plus radieuse – ils sont au cœur de tout ce que nous faisons. Découvrez comment vous pouvez faire une différence dans la vie des gens, des familles, des collectivités – ici et partout dans le monde.
Description de poste:
The Service Manager is responsible for a team comprised of Service Representatives and Sales Assistants, who are responsible for the efficient, effective, professional and dynamic servicing of Clients and Advisors within the Vancouver Region. This role reports to the Western Service Director in Edmonton. The successful candidate requires the ability to negotiate and work with Account Executives and other internal Sun Life partners to obtain creative Client focused solutions. The manager’s primary role is to lead their team to quality client servicing by: ensuring accurate staffing, setting objectives, coaching and motivating staff to deliver outstanding service results and provide strong support to our Account Executive team. Provides guidance in problem solving, monitoring performance and controlling the expense and budgets. The role requires the ability to identify and implement change, make process improvements and monitor the team to ensure it is effective, efficient and customer focused.
What will you do?
Management, acquisition, retention and development of staff
Provide leadership, motivate and enhance the overall experience of the team with a focus on customer service and employee consideration
Encourage and promotes opportunities for operational effectiveness and an efficient team environment Develop goals and objectives that align with Business Development goals
Provide guidance and coaching to staff to ensure employees have the competencies required
Maintains open communication with other regional offices to share new ideas and look for new opportunities to better service our clients
Manage or participate in different projects as they arise
Create an environment that promotes team member accountability and autonomy
What do you need to succeed?
Strong leadership skills o Strong knowledge of Group Benefits o Excellent customer service skills
Ability to work and demonstrate cooperation in a team environment
High level of integrity
Strong problem solving and decision making skills
Results orientated
Keen business sense/knowledge
Excellent communication and influencing skills
Experience in project management
Effective negotiation skills
Notes/Unique Requirements:
Some travel is required
Must have valid driver’s license
What's in it for you?
· Flexible Benefits from the day you join to meet the needs of you and your family
· Pension, stock and savings programs to help build and enhance your future financial security
· Fitness and wellness programs that help you balance work and life and enjoy a healthier lifestyle
· By using Client and business needs as a guide, you will choose where you work at any given time based on the activities that you need to complete
· The opportunity to move along a variety of career paths with amazing networking potential
L’échelle du salaire de base est pour l’emplacement principal du poste affiché. Elle peut varier selon l’emplacement du candidat sélectionné et d’autres facteurs. En plus du salaire de base, les employés admissibles de la Financière Sun Life participent à différents programmes de rémunération incitative, dont le montant octroyé est discrétionnaire et dépend du rendement de l’employé et de la compagnie. Certains postes de vente participent à des programmes de rémunération incitative basés sur les résultats de vente individuels ou de groupe.
Depuis toujours, la diversité et l'intégration sont au cœur des valeurs de la Financière Sun Life. Nous croyons qu'un effectif diversifié ayant des points de vue variés et des idées créatives est avantageux pour nos clients, pour les collectivités où nous exerçons nos activités, ainsi que pour nous tous, en tant que collègues. Nous accueillons avec enthousiasme les candidatures de personnes compétentes provenant de tous les horizons.
Les personnes handicapées ayant besoin de mesures d'adaptation pour présenter leur candidature et celles qui doivent consulter les offres d'emploi sur un support de substitution peuvent envoyer leur demande par courriel à l'adresse ‘thebrightside@sunlife.com’.
À la Sun Life, nous voulons créer un environnement de travail flexible où nos employés sont outillés pour donner le meilleur d’eux-mêmes. Nous offrons plusieurs options de travail flexibles selon les exigences du poste et les besoins individuels. N’hésitez pas à en discuter pendant le processus de sélection.
Nous remercions tous les candidats de l'intérêt manifesté pour ce poste. Nous ne communiquerons qu'avec les personnes qui auront été retenues pour passer une entrevue.
Échelle salariale:
74,100/74 100 - 120,800/120 800Catégorie d'emploi:
Ventes - Gestion des relations avec la clientèleFin de l'affichage:
24/09/2023