Senior Managing Director, Head of Digital Solutions and Innovation – SLC Management
City : Toronto
Category : Full-time
Industry : Finance
Employer : Sun Life Financial
Gestion SLC est une société de gestion d’actifs d’envergure mondiale en croissance qui offre des solutions de placement novatrices et diversifiées aux investisseurs institutionnels. Nous innovons en proposant une gamme complète de solutions à une clientèle institutionnelle en expansion, constituée de plus de 1 300 organisations. Notre historique de croissance interne et stratégique reflète cet engagement, comme en témoigne notre actif géré de plus de 374 G$ CA (283 G$ US). À titre de filiale de la Sun Life, Gestion SLC profite d’une relation solide et stable avec une des plus importantes sociétés de services financiers du monde.
Nous sommes une organisation propulsée par la performance et nous favorisons une culture inclusive axée sur le perfectionnement qui repose sur des valeurs fondamentales telles que mettre le Client au cœur de tout ce que nous faisons, se valoriser mutuellement, agir avec rapidité et adopter l’instinct du propriétaire. Notre équipe aura besoin de vous pour exceller et concrétiser sa raison d’être. Nous offrons un environnement de travail gratifiant où les possibilités de croissance sont nombreuses et où vous serez encouragé à répondre aux enjeux de notre secteur fortement concurrentiel, et outillé pour le faire.
À Gestion SLC vous évoluerez dans un environnement combinant la présence au bureau et le travail à distance, où notre personnel est outillé pour donner le meilleur de lui-même. Généralement, les employés doivent travailler au moins 3 jours par semaine au bureau et peuvent choisir les jours qui leur conviennent selon les besoins de la société, des Clients et de leur équipe.
Description de l'emploi:
Senior Managing Director, Head of SLC Management Digital Solutions & Innovation – SLC Management
What is in it for you:
This position reports directly to Laura Money, EVP and Chief Information and Technology Innovation Officer, Sun Life and Candace Shaw, Senior Managing Director, Deputy Chief Investment Officer and Chief Operating Officer, SLC Management. Information Technology is a strategic differentiator in every Sun Life market that we operate in. By digitizing our products and services the organization becomes a more desirable, first choice provider.
As a member of the Digital Business and Technology Solutions (DBTS) and SLC’s Operations Leadership teams, the Head of SLC Management Digital Solutions & Innovation will lead SLC’s Digital Solutions and Innovation (DSI) team and assume executive level accountability for delivering agile, cloud-native, client-centric solutions that enable SLC Management to achieve its strategic objectives. You will foster a culture of collaboration, learning, digital innovation and continuous improvement within your team and across DBTS.
As the Head of SLC Management Digital Solutions, you will champion the adoption of agile methodologies and practices within SLC and across DBTS, co-leading cross functional SLC’s Agile Platform teams together with the COO and driving delivery of value to SLC and its clients in small increments, with frequent stakeholder feedback and collaboration.
You will be responsible to define an operating model for the affiliates technology that balances agility with security and resiliency, while leveraging synergies and integration across teams. A proven, results oriented leader who builds vision, teams and processes to transform operations and meet business goals. Success requires digital expertise, asset management experience, influencing across decentralized teams, superior relationship management, experience leading large-scale change and ability to mobilize teams to solve complex problems.
What you will do:
- Collaboration and Strategic Partnership: Thought partner driving innovation and digitally enabled business models while collaborating closely with business leaders to align technology with business needs. Collaborate with the DBTS global team (Infrastructure and other business CIO’s) to leverage Sun Life’s scale with the agility needed for a fast-paced Asset Management business.
- Vision and Strategy: Develops a compelling, achievable DSI vision, translating it into actionable goals that integrate with overall Enterprise ambitions, including setting the roadmap to determine key goals for Digital Leadership for SLC, while respecting and navigating existing legacy systems with creative approaches to innovation.
- Data Strategy: Provides Executive Sponsorship, leadership and oversight for the Data Strategy and Governance function in SLC, ensuring alignment with the enterprise data strategy and governance framework, and enabling data-driven insights and decision making across the business
- Cybersecurity: Accountable for ensuring SLC’s cybersecurity strategy and risk management framework are effectively implemented to protect information assets and mitigate potential threats
- Futureproofing: Pinpoints challenges in the DSI landscape, developing mitigation strategies and balancing innovation with the efficient operation of legacy systems.
- Market Awareness: Monitors market trends and industry changes specific to the asset management industry, advises on innovative technology solutions to enable strategic business goals.
- Relationship Building: Cultivates strategic relationships across SLC and Sun Life globally, while fostering a collaborative, innovative, performance driven culture that drives business outcomes.
- Operational Excellence: Prioritizes strategic initiatives for maximum impact, ensuring financial discipline and executional excellence in technology spend and project delivery. Leads the team to capitalize on opportunities and innovations that drive Client impact.
Team Leadership:
- Diversity and Inclusion: Furthers the diversity, equity and inclusion goals of SLC Management and Sun Life, creating a high performing, collaborative and learning driven culture that values diversity and belonging.
- Business Discipline: Embeds rigorous business discipline, performance management practices and supports the development of initiatives that enhance industry awareness and delivery.
- Large, Dispersed, Multi-Disciplinary Teams: Provides leadership to approximately 80 employees in the SLC Digital Solutions and Innovations group across North America through clear direction, aligned goals and proactive leadership. Lead and represent SLC on cross-functional key initiatives, projects, steering committees, and working groups supporting the key elements of the business strategy.
- Engagement and collaboration: Cultivate team collaboration and engagement through leadership, communication, feedback, recognition, and empowerment. Foster a culture of innovation, learning, and continuous improvement within the team and across the organization.
Technical Skills:
- Demonstrates a strong technology background with an understanding of various aspects of IT, hardware, software, middleware, security, data/analytics, trading systems, API/architectural tools, cloud and data technologies, and collaboration tools, and more.
- Strong knowledge of asset management technology applications and industry trends in technology.
What you will need to succeed:
- 10-15 years progressive experience leading multi-disciplinary teams to deliver results in a large, public and highly regulated entity.
- University education in related discipline, with a commitment to lifelong learning.
- Experienced in influencing and presenting to senior executives.
- Demonstrates business acumen and understanding of large technology operations, adept in building high-achieving, cross-functional teams.
Additional Competencies:
- Business Acumen: Deep understanding of capital markets/wealth management businesses, including various asset classes and investment trends (i.e. ESG)
- Thought Leader: Abreast of developing trends and understands how these trends are being adopted and impact our businesses.
- Strategic and Tactical Balance: Exhibits a balanced combination of strategic and tactical abilities, capable of formulating complex plans while managing consumable, achievable work efforts.
- Communication: Acts as a world-class communicator, influencing decision-makers and driving outcomes with concise, convincing narratives with the ability to translate complex technical concepts into plain language.
- Leadership: Demonstrated leadership in navigating and balancing hybrid asset management models.
- Learning Agility & Adaptability: Comfortable in ambiguous situations, adaptable to a variety of management styles and priorities, thriving in a fast-paced, dynamic, matrix environment.
Pourquoi choisir Gestion SLC?
- L’occasion de travailler pour un gestionnaire d’actifs institutionnels d’envergure mondiale
- D’excellents programmes de garanties et de mieux-être pour soutenir les trois piliers de votre bien-être – mental, physique et financier –, y compris de nombreux jours de vacances et congés de maladie, un programme de premier ordre de congé familial, de congé parental et de congé d’adoption, un programme de congé sabbatique payé en partie par l’employeur, une assurance-maladie, une assurance-vie et une assurance décès et mutilation accidentels (DMA) payées par la compagnie, ainsi que des régimes d’assurance invalidité, et plus encore
- Des programmes de retraite et d’actionnariat pour vous aider à bâtir votre épargne et à améliorer votre sécurité financière, y compris un régime 401(k) avec cotisation complémentaire de l’employeur et un compte de retraite provisionné par l’employeur
- Un environnement de travail souple offrant une culture de convivialité, de collaboration et d’inclusion axée #NousGagnonsEnÉquipe
- Des cheminements de carrière variés et de formidables possibilités de réseautage
- Une culture d’entreprise primée – certification Great Place to Work® au Canada et aux États-Unis; l’un des meilleurs employeurs dans la catégorie des gestionnaires d’actifs selon Pensions & Investments; l’un des dix meilleurs employeurs selon la liste Top Places to Work du Boston Globe pour une deuxième année consécutive.
Gestion SLC est une société dont les activités sont réglementées, ce qui signifie que l’ensemble des employés doit se soumettre à des exigences en matière d’information financière et de préautorisation d’opérations. Les candidats retenus devront déclarer leurs comptes de placement personnels et leurs placements en valeurs mobilières, en plus d’obtenir une préautorisation pour leurs opérations futures, y compris celles des membres de leur ménage.
Catégorie d'emploi:
Gestion généraleÉchelle salariale:
210,000/210 000 - 350,000/350 000L’échelle du salaire de base est pour l’emplacement principal du poste affiché. Elle peut varier selon l’emplacement de la personne retenue et d’autres facteurs. En plus du salaire de base, les employés admissibles participent à différents programmes de rémunération incitative, dont le montant octroyé est discrétionnaire et dépend du rendement de l’employé et de la société. Certains postes de vente ont des programmes de rémunération prévoyant des incitatifs basés sur les résultats de vente individuels ou de groupe.
Nous avons à cœur de favoriser un milieu de travail diversifié, équitable et inclusif où tous les employés se sentent valorisés, respectés et soutenus. Nous sommes déterminés, pour le bien de nos Clients, de nos équipes et des collectivités où nous exerçons nos activités, à constituer un effectif diversifié ayant des points de vue et des idées variés. D’après les études, les femmes et les membres de groupes sous-représentés ont tendance à postuler seulement s’ils répondent à tous les critères. Nous encourageons les candidatures de personnes compétentes provenant de tous les horizons, même si elles ne répondent pas à chaque critère de la description de poste.
Les personnes handicapées ayant besoin de mesures d’adaptation pour présenter leur candidature et celles qui doivent consulter les offres d’emploi sur un support de substitution peuvent envoyer leur demande par courriel à l’adresse thebrightside@sunlife.com.
Nous remercions tous les candidats de l’intérêt qu’ils manifestent pour ce poste. Nous ne communiquerons qu’avec les personnes retenues pour une entrevue.