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Premier(e) Associé(e), Décision de crédit, Petite Entreprise

Home / Premier(e) Associé(e), Décision de crédit, Petite Entreprise

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City : MONTRÉAL, Quebec, Canada

Category : Customer Service | Client Advice | Sales

Industry : Financial/Banking

Employer : RBC

Come Work with Us!

At RBC, our culture is deeply supportive and rich in opportunity and reward. You will help our clients thrive and our communities prosper, empowered by a spirit of shared purpose.

Whether you’re helping clients find new opportunities, developing new technology, or providing expert advice to internal partners, you will be doing work that matters in the world, in an environment built on teamwork, service, responsibility, diversity, and integrity.

Job Title

Premier(e) Associé(e), Décision de crédit, Petite Entreprise | Bilingual Senior Adjudication Associate, Small Business - Credit Advisory Group

Job Description

En quoi consiste le rôle ?

En tant que membre du Groupe consultatif sur le crédit, vous examinerez les demandes et les opérations de prêt (petites entreprises et particuliers), et rendrez des décisions à leur égard dans les limites de votre pouvoir d’approbation confirmé (PAC). Vous chercherez à assurer l’équilibre entre la maximisation des revenus et le profil de risque approprié. Vous veillerez à la sécurité et à la solidité des fonds de RBC et au respect de la Politique du risque. Vous évaluerez le risque et mettrez l’accent sur le principe Le client avant tout.

Quelles seront vos tâches ?

  • Fournir des conseils judicieux en crédit aux partenaires de vente et de service par rapport aux problèmes des clients
  • Faire preuve d’un jugement éclairé pour recommander des exceptions aux directives de crédit dans les limites de son PAC
  • Prendre en charge la résolution des problèmes des clients au premier point de contact et en rendre compte
  • Trouver et recommander des améliorations et des solutions aux erreurs répétées
  • Agir à titre d’expert-ressource en matière de vente et de service et soutenir la croissance des revenus en réduisant les pertes et en cherchant d’autres occasions d’affaires
  • Veiller au respect du cadre de la gestion globale du risque informationnel ainsi que des politiques et procédures prescrites en matière de gestion globale de la conformité
  • S’assurer que les pouvoirs liés au rôle sont respectés, passés en revue et compris
  • Examiner les renseignements sur les opérations et les documents source en se conformant aux exigences de la lutte anti-blanchiment, aux exigences liées à l’établissement des formules et aux obligations juridiques, aux critères de limite et d’admissibilité et aux politiques en place

De quoi avez-vous besoin pour réussir ?

Exigences

  • Expérience en crédit à la Petite Entreprise ou au Commercial
  • Excellente compréhension des politiques, des procédures et des directives en matière de crédit à la Petite Entreprise
  • Maîtrise parfaite du français et de l'anglais au niveau professionnel, tant à l'oral qu'à l'écrit - bilinguisme (français et anglais) requis, car vous ferez régulièrement affaire avec des partenaires partout au Canada
  • Capacité d'interagir avec les directeurs de compte de Petite entreprise
  • Expérience dans l'analyse d'états financiers

Atouts

  • Expérience à titre de directeur de comptes commerciaux ou petite entreprise
  • Expérience en crédit aux particuliers

Qu’est-ce que vous y gagnerez ?

Nous donnons notre pleine mesure, pensons autrement pour poursuivre notre croissance, et collaborons afin d’offrir des conseils fiables qui contribueront à la réussite des clients et à la prospérité des collectivités. Nous nous soucions du bien-être de chacun et nous sommes déterminés à réaliser notre plein potentiel, à favoriser l’essor des collectivités et à contribuer à la réussite de tous.

  • Quatre semaines de vacances pour commencer
  • Programme de rémunération globale
  • Perfectionnement soutenu par la direction
  • Capacité d’apporter une contribution importante et d’avoir une influence durable
  • Possibilités d’exercer progressivement des responsabilités plus importantes

_____________________________________________________________________

English

What is the opportunity?

As a member of the Credit Advisory Group, you will review and decision Small Business and personal borrowing requests and transactions within delegated lending authorities (DLA). You will focus on balancing revenue maximization and the appropriate risk profile. You will ensure the safety and soundness of RBC funds and risk policy adherence. You will assess risk and maintain a Client First Focus.

What will you do?

  • Provide sound credit counseling to sales/service partners on all client issues
  • Apply sound credit judgment to recommend exceptions to credit guidelines within delegated authorities
  • Take ownership of client concerns, building accountability at first point of contact
  • Identify and recommend efficiency enhancements and solutions to recurring errors
  • Be the Subject Matter Expert for sales and service and support revenue growth by reducing revenue leakage and focusing on other opportunity spotting initiatives
  • Ensure adherence to Global Information Risk Management framework and Global Compliance mandated policies and procedures
  • Ensure authorities for the role are adhered to, reviewed and understood
  • Review transaction/source document details, ensuring compliance to Anti Money Laundering (AML) requirements, form completion/legal requirements, eligibility and limit criteria & authorized policy

What do you need to succeed?

Must-have

  • Small Business/Commercial lending or credit experience
  • Expert understanding of Small Business credit policies, procedures and guidelines
  • Fluently bilingual in French and English, at a professional oral and written level in both languages - bilingualism (English and French) required, as you will regularly do business with partners across Canada
  • Ability to interact with Small Business account managers
  • Experienced in analyzing company financial statements

Nice-to-have

  • Small Business/Commercial Account Manager experience
  • Experience in personal credit 

What’s in it for you?

We thrive on the challenge to be our best, progressive thinking to keep growing, and working together to deliver trusted advice to help our clients thrive and communities prosper. We care about each other, reaching our potential, making a difference to our communities, and achieving success that is mutual.

  • 4 weeks’ vacation to start
  • A comprehensive Total Rewards Program
  • Leaders who support your development
  • Ability to make a difference and lasting impact
  • Opportunity to take on progressively greater accountabilities

Job Summary

Address:

MONTRÉAL, Quebec, Canada

City:

CAN-QC-MONTRÉAL

Country:

Canada

Work hours/week:

37.5

Employment Type:

Full time

Platform:

Personal and Commercial Banking

Job Type:

Regular

Pay Type:

Salaried

Posted Date:

2023-03-16

Application Deadline:

2023-04-01

Inclusion and Equal Opportunity Employment

At RBC, we embrace diversity and inclusion for innovation and growth. We are committed to building inclusive teams and an equitable workplace for our employees to bring their true selves to work. We are taking actions to tackle issues of inequity and systemic bias to support our diverse talent, clients and communities.
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We also strive to provide an accessible candidate experience for our prospective employees with different abilities. Please let us know if you need any accommodations during the recruitment process.

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