
Partenaire d’affaires principal en RH / Senior Human Resources Business Partner – DC
City : Boucherville, Quebec
Category : Full time
Industry : Human Resources
Employer : Shoppers Drug Mart®
Referred applicants should not apply directly to this role.
All referred applicants must first be submitted through Workday by a current Loblaw Colleague.
Location:
180 Chemin Du Tremblay, Boucherville, Quebec, J4B 7W3At Loblaw, we help millions of Canadians get through their best days, worst days, celebration days, and every day. Through our innovation and quality products, we’re here for our friends, neighbours, family members and colleagues.
We succeed through collaboration and commitment and set a high bar for ourselves and those around us.
We’re looking for adaptable people who are thrilled to join us in our goal of helping Canadians Live Life Well®. Whether you are just starting your career, re-entering the workforce, or looking for a new job, this is where you belong. We promote leaders at every level and support our people to follow their passion.
Lieu :
180, chemin du Tremblay, Boucherville (Québec) J4B 7W3
Pourquoi ce poste est-il important?
- Le partenaire des RH travaille avec les dirigeants du centre de distribution et du transport, et leurs équipes, pour préciser et exécuter des stratégies de personnel qui sont alignées avec les plans d’affaires, la culture et les valeurs ÊTRE de l’entreprise. Ce rôle maintient et améliore les ressources humaines de l’entreprise en fournissant une expertise générale dans l’ensemble des secteurs fonctionnels des relations de travail et des RH (engagement des collègues, dotation en personnel, gestion du talent, conformité, relations avec les employés, rémunération globale, développement des gestionnaires, etc.) pour permettre à l’entreprise d’obtenir des résultats.
Vos tâches :
- Soutenir le centre de distribution de Loblaw et les opérations de transport dans tous les secteurs des relations de travail et de la gestion des ressources humaines.
- Fournir de l’encadrement, des directives et des conseils aux responsables opérationnels concernant des problèmes liés à l’emploi, incluant, mais sans s’y limiter, l’interprétation des politiques et procédures de l’entreprise, la stratégie de recrutement et de sélection des candidats, la gestion de la performance, les résiliations, la planification stratégique, la formation et le développement, la gestion des avantages sociaux, l’administration de la convention collective et les relations de travail.
- Fournir de la direction, de l’expertise et un leadership éclairé à une équipe de recruteurs chargée d’élaborer des stratégies proactives pour répondre aux besoins en personnel de l’établissement.
- Soutenir le déploiement des programmes et des processus des RH. Participer à la formation et à l’encadrement des initiatives fonctionnelles et interfonctionnelles (gestion de la performance, rémunération, planification de la relève, sondage sur l’engagement et cycle de revue de la performance).
- Cerner les obstacles au succès et contribuer au règlement proactif des différends afin de favoriser une culture axée sur la performance.
- Faire preuve de jugement et démontrer un sens des ressources humaines ainsi qu’une expérience pratique pour transmettre les problèmes aux échelons suivants, au besoin.
- Contribuer aux démarches d’amélioration continue et aux pratiques exemplaires qui touchent les stratégies de ressources humaines.
- S’assurer que les intérêts de l’entreprise et des collègues sont considérés conformément aux politiques des RH et aux lois et règlements gouvernementaux applicables – p. ex. : CNESST, Code des droits de la personne.
- Mentorer et soutenir la gestion du développement des gestionnaires et la gestion des talents et de la performance. Offrir du soutien pour régler les problèmes de gestion du changement et du personnel ainsi que les problèmes de communication.
- Bâtir et entretenir des relations de travail solides avec nos partenaires du syndicat, autant auprès de l’unité de négociation locale que du bureau du syndicat local et du personnel de soutien.
- Se préparer aux arbitrages, aux négociations et aux audiences des RH.
- Participer aux négociations de conventions collectives.
- Soutenir et diriger les réunions conjointes de gestion du travail et les rencontres de griefs
- Participer à des projets de plus grande envergure et aider les équipes tout au long du réseau d’exploitation de la chaîne d’approvisionnement.
Compétences nécessaires :
- Cinq à sept ans d’expérience dynamique en RH avec compétences avérées en gestion des relations avec la clientèle.
- Solide expérience en relations de travail.
- Obtention d’un titre de CRHA ou d’un diplôme d’études supérieures, de préférence.
- Sens de la persuasion et de l’efficacité, grand esprit d’équipe, sens du leadership et grande capacité à planifier un plan d’action.
- Esprit stratégique, bonne présence professionnelle, solides aptitudes organisationnelles et expérience en direction de projets.
- Une capacité à interagir avec des représentants de tous les échelons grâce à de vastes compétences en matière de consultation, de collaboration, d’animation, d’influence et de négociation.
- Grande intégrité, capacité à maintenir la confidentialité et à gérer des renseignements hautement confidentiels.
- Remarquables aptitudes en communication orale et écrite.
- Compétences informatiques éprouvées requises, notamment avec Excel, Word et PowerPoint.
- Solide capacité d’analyse et grande habileté à résoudre des problèmes.
- Personne motivée et autonome ayant besoin de peu d’encadrement.
- Déplacements limités requis.
Comment réussir :
Chez Loblaw, nous recherchons toujours des personnes phénoménales pour continuellement renforcer notre culture. Nous croyons que les gens phénoménaux façonnent nos valeurs, sont authentiques, bâtissent la confiance et créent des liens.
Si cela vous ressemble et que vous êtes ouvert(e) d’esprit, que vous avez une bonne attitude face aux changements et que vous aimez les défis d’un environnement de travail au détail dynamique, postulez aujourd’hui.
De plus, nous croyons que la conformité aux lois va de pair avec la bonne conduite. Respecter la loi fait partie intégrante de notre Code de conduite, qui consolide ce que nos clients et nos collaborateurs attendent de nous.
Location:
180 Chemin Du Tremblay, Boucherville, Quebec, J4B 7W3
Why is this role important?
- The HR Business Partner works with Distribution Centre and Transportation leaders, and their teams, directly to define and implement people strategies that are aligned with business plans and company culture and core values. This role maintains and improves the organization’s human resources by providing generalist expertise across the functional areas of Labour Relations and HR (colleague engagement, staffing, talent management, compliance, employee relations, total rewards, leadership development, etc) to enable business results.
What You'll Do:
- Support Loblaw Distribution Centre and Transport Operations in all areas of Labour Relations and Human Resource Management
- Provide guidance, direction and advice to the operational leads regarding employment related issues including but not limited to the interpretation of company policies & procedures, recruitment & selection strategy, performance management, terminations, strategic planning, training & development and benefits administration; collective agreement administration and labour relations
- Provide direction, expertise and thought leadership to a team of recruiters tasked with developing proactive strategies to address the staffing needs of the facility
- Support the delivery and deployment of HR programs and processes and participate in coaching and guiding in functional and cross-functional initiatives (Performance Management, Compensation, Succession Planning, Engagement Survey and the Performance Review Cycle)
- Recognize barriers to success and facilitate proactive dispute resolution that supports a performance driven culture
- Uses judgment supported by human resource acumen and practical experience to escalate matters as required
- Contribute to continuous improvement & best practices to influence human resource strategies
- Ensure that the interests of colleagues and company are considered in accordance with HR policies and applicable government laws and regulations – i.e.: CNESST, Human Rights Code
- Provide mentorship & support management on leadership development, talent and performance management, change and people management issues & communication
- Build and maintain strong working relationships with our union partners, both at the local bargaining unit level and with the union local office and support staff
- Prepare for arbitrations, negotiations and HR hearings
- Participate in Collective Bargaining Negotiations
- Support and Lead the Joint Labour Management Meetings and Grievance Meetings
- Participate and help lead larger project teams throughout the Supply Chain Operations network
What You'll Need:
- 5 to 7 years of dynamic HR experience with demonstrated knowledge in the area of client relation management
- Strong Labour Relations experience
- Achievement of CHRP/CRHA designation and/or post graduate degree preferred
- Highly effective and persuasive personality, be a great teammate and leader and an excellent facilitator of action planning
- Must be strategic, have a good professional presence, and possess strong planning and organizational skills and experience leading projects
- Ability to interact with all levels with comprehensive consultative, partnering, facilitating, and influencing/negotiating skills
- Strong integrity with ability to maintain confidentiality and handle highly sensitive information
- Superior written and verbal communication skills
- Proven digital literacy including Excel, Word and PowerPoint required
- Strong analytic skills and superior ability to problem-solve
- Highly motivated, self-starter, requiring little direction
- Limited travel required
How You’ll Succeed:
At Loblaw, we seek phenomenal people to continually strengthen our culture. We believe phenomenal people model our values, are authentic, build trust and make connections.
If that sounds like you, and you are open-minded, responsive to change and up to the challenges provided in a fast-paced retail environment, apply today.
In addition, we believe that compliance with laws is about doing the right thing. Upholding the law is part of our Code of Conduct – it reinforces what our customers and collaborators expect of us.
Loblaw is committed to sustainability by sourcing products with integrity and making a positive difference in the community. Our CORE Values – Care, Ownership, Respect and Excellence – guide all our decision-making and come to life through our Blue Culture. We offer our colleagues progressive careers, comprehensive training, flexibility, and other competitive benefits – these are some of the many reasons why we are one of Canada’s Top Employers, Canada’s Best Diversity Employers, Canada’s Greenest Employers & Canada’s Top Employers for Young People.
Employment Type:
Full timeType of Role:
RegularWe have a long-standing focus on diversity, equity and inclusion because we know it will make our company a better place to work and shop. We are committed to creating accessible environments for our colleagues, candidates and customers. Requests for accommodation due to a disability (which may be visible or invisible, temporary or permanent) can be made at any stage of application and employment. We encourage candidates to make their accommodation needs known so that we can provide equitable opportunities.
Please Note:
Candidates who are 18 years or older are required to complete a criminal background check. Details will be provided through the application process.