
Manager of Business Innovation
City : Toronto
Category : Full-time
Industry : Finance
Employer : Sun Life Financial
Vous êtes unique, comme le sont votre parcours, votre expérience et votre façon de voir les choses. Ici, on vous encourage et on vous motive à donner le meilleur de vous-même, et on vous donne les moyens de le faire. Vous travaillerez avec des collègues dynamiques – experts dans leur domaine – qui sont impatients de partager leurs connaissances avec vous. Vous aurez des gestionnaires inspirants qui vous aideront à développer votre potentiel et à atteindre de nouveaux sommets. Chaque jour, vous aurez de nouvelles occasions de rendre la vie de nos Clients plus radieuse – ils sont au cœur de tout ce que nous faisons. Découvrez comment vous pouvez faire une différence dans la vie des gens, des familles, des collectivités – ici et partout dans le monde.
Description de poste:
Reporting to the Director, Business Processes, Technology and Innovation, the Manager of Business Innovation will play a key role in leading strategic initiatives for the Client Solution Center (CSC). Serving as a liaison between the various stakeholders and internal teams involved, the manager will use their organizational, leadership and influencing skills to plan and coordinate efforts with the objective of delivering high-impact innovations.
What will you do:
Develop detailed work plans for CSC innovation initiatives aligning to scope and delivering against the CSC’s objectives and key results.
Coordinate efforts across various stakeholders (at all levels), internal teams and business units.
Monitor ongoing progress of key initiative execution and adjust work plans as needed.
Identify and monitor risks and ensure a proper mitigation plan is in place.
Identify dependencies across initiatives both within the CSC and across partnering business units.
Manage change as scope, requirements and business needs evolve during execution.
Provide ongoing updates on key initiatives to relevant stakeholders at all levels to ensure transparency and alignment.
Create and deliver presentations to senior leadership reporting on progress and driving towards decisions.
Monitor and report key initiative outcomes and benefits realization results.
Lead and contribute to problem resolution by gathering inputs from various stakeholders and bringing forward proposed solutions.
What do you need to succeed:
Minimum 3 years of experience leading large, complex projects and initiatives across multiple business units.
Organizational skills and extensive knowledge of project management tools and methodologies.
Ability to prioritize a wide range of tasks across multiple initiatives.
Problem-solving, critical-thinking and decision-making skills.
Communication and interpersonal skills.
Ability to develop and maintain strong relationships across the organization at all levels and with diverse personality types.
influencing and negotiation skills.
Ability to navigate complex situations, manage dependencies, and resolve conflicts.
Resilience to navigate and adapt to change.
Client centric focus with the ability to see long term outcomes and impacts.
Comfort level with Microsoft Excel and PowerPoint.
Positive, energetic attitude with passion for continuous learning.
What will be nice to have:
PMP certification
A bachelor’s degree or equivalent business experience
Microsoft Project expertise
Experience in the finance industry or other regulated environments
Experience in technology initiatives
What’s in it for you:
Flexible Benefits from the day you join to meet the needs of you and your family.
Pension, stock and savings programs to help build and enhance your future financial security.
A friendly, collaborative, and inclusive culture.
An environment of continuous learning and improvement.
Being a member of the Sun Life family, a group of people united by our Purpose: to help Clients and Employees achieve lifetime financial security and live healthier lives.
We’re proud to be a Best Workplace for Hybrid Work by Great Place to Work® Canada
L’échelle du salaire de base est pour l’emplacement principal du poste affiché. Elle peut varier selon l’emplacement du candidat sélectionné et d’autres facteurs. En plus du salaire de base, les employés admissibles de la Financière Sun Life participent à différents programmes de rémunération incitative, dont le montant octroyé est discrétionnaire et dépend du rendement de l’employé et de la compagnie. Certains postes de vente participent à des programmes de rémunération incitative basés sur les résultats de vente individuels ou de groupe.
Depuis toujours, la diversité et l'intégration sont au cœur des valeurs de la Financière Sun Life. Nous croyons qu'un effectif diversifié ayant des points de vue variés et des idées créatives est avantageux pour nos clients, pour les collectivités où nous exerçons nos activités, ainsi que pour nous tous, en tant que collègues. Nous accueillons avec enthousiasme les candidatures de personnes compétentes provenant de tous les horizons.
Les personnes handicapées ayant besoin de mesures d'adaptation pour présenter leur candidature et celles qui doivent consulter les offres d'emploi sur un support de substitution peuvent envoyer leur demande par courriel à l'adresse ‘thebrightside@sunlife.com’.
À la Sun Life, nous voulons créer un environnement de travail flexible où nos employés sont outillés pour donner le meilleur d’eux-mêmes. Nous offrons plusieurs options de travail flexibles selon les exigences du poste et les besoins individuels. N’hésitez pas à en discuter pendant le processus de sélection.
Nous remercions tous les candidats de l'intérêt manifesté pour ce poste. Nous ne communiquerons qu'avec les personnes qui auront été retenues pour passer une entrevue.
Échelle salariale:
74,100/74 100 - 120,800/120 800Catégorie d'emploi:
Analyse des besoins informatiques - ProcessusFin de l'affichage:
29/09/2023