Financial Centre Administrator- Bedford (Nova Scotia)
City : Bedford
Category : Temporary
Industry : Finance
Employer : Sun Life Financial
Vous êtes unique, comme le sont votre parcours, votre expérience et votre façon de voir les choses. Ici, on vous encourage et on vous motive à donner le meilleur de vous-même, et on vous donne les moyens de le faire. Vous travaillerez avec des collègues dynamiques – experts dans leur domaine – qui sont impatients de partager leurs connaissances avec vous. Vous aurez des gestionnaires inspirants qui vous aideront à développer votre potentiel et à atteindre de nouveaux sommets. Chaque jour, vous aurez de nouvelles occasions de rendre la vie de nos Clients plus radieuse – ils sont au cœur de tout ce que nous faisons. Découvrez comment vous pouvez faire une différence dans la vie des gens, des familles, des collectivités – ici et partout dans le monde.
Description de poste:
Contract: 6 months
This role is in office only.
The role of the Financial Centre Administrator is pivotal to the smooth and efficient operation of a Financial Centre.
The focus ranges from supporting providing client service, reporting payments and administrative accountabilities. The Financial Centre Administrator maintains strong relationships with several business partners, to help create and maintain a positive and energetic work environment.
The successful applicant will be creative, an innovative thinker, ability to multitask with strong organizational and PC skills. Ability to work independently, take initiative and prioritize work with a sense of urgency as required.
Main accountabilities:
- Provide administrative and general office support aligned with all Sun Life policies and procedures
- Answer telephone and greets clients
- Responsible for reporting payments & expense cheque routines
- Process mail
- Facilities management (premises & equipment)
- Administration of client inventory
- Maintain information on targets and results as well as prepare reports
- Coordinate meetings
- Contribute continuous improvement ideas and support initiatives for the financial centre
- Provide support for the recruiting function
- Ability to provide basic on-site technical support/organizational acumen to escalate and engage technical partners
Competencies:
- Strong client relationship skills and a client centric mindset
- Strong communication skills
- Strong interpersonal skills
- Strong organizational and time-management skills
- Good problem-solving and decision-making skills
- Energetic, enthusiastic and have the ability to interact diplomatically with people
- Ability to work independently and with minimal direction and frequent interruptions
- Team player who is willing to contribute and help others
- Proficiency working with a PC. Good knowledge of Windows 10, Microsoft Office (Word, Excel and Power Point), Outlook.
- Ability to learn new PC tools quickly
- Knowledge of Salesforce.com, SharePoint and Oracle would be an asset
Qualifications:
- High school diploma with 3-6 years of experience or an equivalent combination of education and experience – Degree or college diploma preferred
- Experience in an office environment, a client service roles, or in a retail store
- Experience reconciling accounts or financial transactions – some ledger or bookkeeping experience would be an asset
- Knowledge of financial planning and services would be an asset
- Experience working in the financial services or service industry would be an asset
Why join Sun Life:
- Being a member of the Sun Life family, a group of people united by our Purpose: to help Clients and Employees achieve lifetime financial security and live healthier lives
- A friendly, collaborative and inclusive culture
- A collaborative and interactive team environment
- Being part of our journey in developing the next greatest digital experience
- Working together, sharing common values and encouraging growth & achievement
#LI-Onsite
L’échelle du salaire de base est pour l’emplacement principal du poste affiché. Elle peut varier selon l’emplacement du candidat sélectionné et d’autres facteurs. En plus du salaire de base, les employés admissibles de la Financière Sun Life participent à différents programmes de rémunération incitative, dont le montant octroyé est discrétionnaire et dépend du rendement de l’employé et de la compagnie. Certains postes de vente participent à des programmes de rémunération incitative basés sur les résultats de vente individuels ou de groupe.
Depuis toujours, la diversité et l'intégration sont au cœur des valeurs de la Financière Sun Life. Nous croyons qu'un effectif diversifié ayant des points de vue variés et des idées créatives est avantageux pour nos clients, pour les collectivités où nous exerçons nos activités, ainsi que pour nous tous, en tant que collègues. Nous accueillons avec enthousiasme les candidatures de personnes compétentes provenant de tous les horizons.
Les personnes handicapées ayant besoin de mesures d'adaptation pour présenter leur candidature et celles qui doivent consulter les offres d'emploi sur un support de substitution peuvent envoyer leur demande par courriel à l'adresse ‘thebrightside@sunlife.com’.
À la Sun Life, nous voulons créer un environnement de travail flexible où nos employés sont outillés pour donner le meilleur d’eux-mêmes. Nous offrons plusieurs options de travail flexibles selon les exigences du poste et les besoins individuels. N’hésitez pas à en discuter pendant le processus de sélection.
Nous remercions tous les candidats de l'intérêt manifesté pour ce poste. Nous ne communiquerons qu'avec les personnes qui auront été retenues pour passer une entrevue.
Échelle salariale:
40,000/40 000 - 54,000/54 000Catégorie d'emploi:
Ventes - Soutien à la distributionFin de l'affichage:
18/09/2024