
Dev Ops Middleware Analyst
City : North York
Category : Full-time
Industry : Finance
Employer : Sun Life Financial
Vous êtes unique, comme le sont votre parcours, votre expérience et votre façon de voir les choses. Ici, on vous encourage et on vous motive à donner le meilleur de vous-même, et on vous donne les moyens de le faire. Vous travaillerez avec des collègues dynamiques – experts dans leur domaine – qui sont impatients de partager leurs connaissances avec vous. Vous aurez des gestionnaires inspirants qui vous aideront à développer votre potentiel et à atteindre de nouveaux sommets. Chaque jour, vous aurez de nouvelles occasions de rendre la vie de nos Clients plus radieuse – ils sont au cœur de tout ce que nous faisons. Découvrez comment vous pouvez faire une différence dans la vie des gens, des familles, des collectivités – ici et partout dans le monde.
Description de poste:
The Middleware Analyst will work as part of a team responsible for supporting highly available intranet/internet websites to ensure performance, availability and stability of the systems while maintaining a client focus. The incumbent will be required to perform web application support, builds (Weblogic, WebSphere, IIS, Apache, etc.) and analysis. The highly motivated candidate must work well within a dynamic, multi-site environment and have the ability to understand complex technical aspects of WEB Middleware technologies.
Responsibilities include new builds, deploying, configuring, and tuning of Web applications on Windows WIN2K12/WIN2K16/WIN2K19 and Unix (AIX/Linux).
What Will You Do?
- Support Web Middleware Application infrastructure on Unix and Windows platforms
- Participate in weekly Change, Production On-call and Incident rotations in and outside of Business hours
- Participate in preparing, coordinating and scheduling web middleware upgrades and product deployments
- Provide Administration and Management of Web Hosting environments to ensure set performance levels are maintained
- Effective troubleshooting problems impacting a deployed hosting solution
- Engage vendor support, when applicable (open tickets, confirm supportability for new solutions)
- Create and maintain documentation in support of infrastructure on a daily basis
- Strive to achieve quality results and correct solutions
- Understand, execute and improve operational practices
- System capacity planning and maintenance is a key aspect of this role
- Develop automated solutions using in house tools (GIT, Ansible, CDD)
- Participate in escalation roles for on-call/maintenance windows
- New Infrastructure builds
- Deploying, configuring, and tuning of Web applications on various platform
- Mentoring colleagues
What Do You Need To Succeed?
- University degree/college diploma in related discipline(s) or equivalent work experience, and/or 3+ years in IT industry experience
- One or more of the following:
- 2-3 years of Websphere Liberty
- 2-3 years of IIS, Apache/Tomcat/ColdFusion experience
- Powershell / Unix shell
- Minimum of 1-3 years of development experience using Java/J2EE/.NET
- Excellent UNIX (Solaris/AIX/Linux) experience
- Excellent Windows 2008/2012/2016/2019 admin experience
- Perl, Jython/Python, ANT
- Excellent analytical skills and communication skills with the ability to ask probing questions to understand the various concepts presented/discussed
- Excellent organizational skills with the ability to manage competing priorities.
Please note: Government Clearance is required for this role.
What's In It For You?
- Great Place to Work® Certified in Canada and the US - 2022
- Great Place to Work® award for Best Workplaces for #HybridWork - 2022
- Named “Best Places to Work” by Glassdoor - 2021
- Canada Award for Excellence for Mental Health at Work - 2021
- Flex hours and Flexible hybrid work model including in-country work-from-home if you prefer. #LI-Hybrid
- Competitive salary and bonus structure influenced by market range data
- Pension, stock and savings programs to help build and enhance your future financial security
- A friendly, collaborative, and inclusive culture
- Be part of our continuous improvement journey in developing the next greatest digital enterprise experience.
- Work and professional development that is united by our Purpose: to help Clients and Employees achieve lifetime financial security and live healthier lives
- A common sense dress code, where you decide how you dress based on your day
- The opportunity to move along a variety of career paths with amazing networking potential
L’échelle du salaire de base est pour l’emplacement principal du poste affiché. Elle peut varier selon l’emplacement du candidat sélectionné et d’autres facteurs. En plus du salaire de base, les employés admissibles de la Financière Sun Life participent à différents programmes de rémunération incitative, dont le montant octroyé est discrétionnaire et dépend du rendement de l’employé et de la compagnie. Certains postes de vente participent à des programmes de rémunération incitative basés sur les résultats de vente individuels ou de groupe.
Depuis toujours, la diversité et l'intégration sont au cœur des valeurs de la Financière Sun Life. Nous croyons qu'un effectif diversifié ayant des points de vue variés et des idées créatives est avantageux pour nos clients, pour les collectivités où nous exerçons nos activités, ainsi que pour nous tous, en tant que collègues. Nous accueillons avec enthousiasme les candidatures de personnes compétentes provenant de tous les horizons.
Les personnes handicapées ayant besoin de mesures d'adaptation pour présenter leur candidature et celles qui doivent consulter les offres d'emploi sur un support de substitution peuvent envoyer leur demande par courriel à l'adresse ‘thebrightside@sunlife.com’.
À la Sun Life, nous voulons créer un environnement de travail flexible où nos employés sont outillés pour donner le meilleur d’eux-mêmes. Nous offrons plusieurs options de travail flexibles selon les exigences du poste et les besoins individuels. N’hésitez pas à en discuter pendant le processus de sélection.
Nous remercions tous les candidats de l'intérêt manifesté pour ce poste. Nous ne communiquerons qu'avec les personnes qui auront été retenues pour passer une entrevue.
Échelle salariale:
58,700/58 700 - 93,900/93 900Catégorie d'emploi:
Services technologiques - TIFin de l'affichage:
30/03/2023