
Best Practice Consultant, Operational Services
City : Toronto
Category : Full-time
Industry : Finance
Employer : Sun Life Financial
Vous êtes unique, comme le sont votre parcours, votre expérience et votre façon de voir les choses. Ici, on vous encourage et on vous motive à donner le meilleur de vous-même, et on vous donne les moyens de le faire. Vous travaillerez avec des collègues dynamiques – experts dans leur domaine – qui sont impatients de partager leurs connaissances avec vous. Vous aurez des gestionnaires inspirants qui vous aideront à développer votre potentiel et à atteindre de nouveaux sommets. Chaque jour, vous aurez de nouvelles occasions de rendre la vie de nos Clients plus radieuse – ils sont au cœur de tout ce que nous faisons. Découvrez comment vous pouvez faire une différence dans la vie des gens, des familles, des collectivités – ici et partout dans le monde.
Description de poste:
The Best Practice Consultant, Operational Services focuses on supporting the HR People Operational Excellence Leader by leading the identification and management of process improvement initiatives within the HR Operations function.
What will you do?
Manage HR Operations Continuous Improvement
Support implementation of strategic initiatives in collaboration with the Operational Excellence Leader.
Support the development of the continuous improvement framework and mechanisms for HR Operations.
Enforce continuous improvement and operational excellence mindsets across all levels of the function.
Work closely with the HR Performance and Data Analyst to review performance results and trends on a periodic basis and develop identify areas of opportunity for operational efficiency, cost efficiency, and customer and HR employee experience.
Conduct deep analysis and investigation of all areas of opportunity to identify root causes, potential solutions, and associated impacts to operations (collaborating with People Services, People Operations, and Payroll Operations teams, as required); develop qualitative or quantitative case for change and share with the Operational Excellence Leader.
Work with Operational Excellence team members and Leader to share optimization opportunities with impacts outside of HR Operations and requiring the collaboration and support from Centres of Expertise and / or Business HR
Maintain a prioritized pipeline of all opportunities; work close with the Operations Transformation teams to implement opportunities based on capacity and priority.
Monitor HR Process Improvement Initiatives
Evaluate effectiveness of active process improvement initiatives
Perform organizational and data analytics and quality management checks.
Liaise with Other Teams
Work with the Workday Support Team to ensure technology is optimised to best meet HR Ops and customer requirements.
What do you need to succeed?
General HR Expertise
Effective Communication (written and verbal)
Continuous Improvement
Change Management
Attention to Detail
HR Compliance Management
Diligence
Business Acumen
Business Knowledge & Expertise
Risk Management
Analytical Thinking
Data Literacy
Operations Management
Data Analytics
HR Measures/Metrics Monitoring
Assets
Lean six sigma certification.
Experience in an operational / production environment
Experience with Payroll Administration
Experience and/or post-secondary education with a focus on Human Resources
What's in it for you?
Being a member of the Sun Life family, a group of people united by our Purpose: to help Clients and Employees achieve lifetime financial security and live healthier lives
A friendly, collaborative and inclusive culture
We’re honoured to be recognized as a 2022 Best Workplaces in Canada by Great Place to Work® Canada
Flexible Benefits from the day you join to meet the needs of you and your family
Pension, stock and savings programs to help build and enhance your future financial security
Wellness programs that support the three pillars of your health – mental, physical and financial
#LI-Hybrid
L’échelle du salaire de base est pour l’emplacement principal du poste affiché. Elle peut varier selon l’emplacement du candidat sélectionné et d’autres facteurs. En plus du salaire de base, les employés admissibles de la Financière Sun Life participent à différents programmes de rémunération incitative, dont le montant octroyé est discrétionnaire et dépend du rendement de l’employé et de la compagnie. Certains postes de vente participent à des programmes de rémunération incitative basés sur les résultats de vente individuels ou de groupe.
Depuis toujours, la diversité et l'intégration sont au cœur des valeurs de la Financière Sun Life. Nous croyons qu'un effectif diversifié ayant des points de vue variés et des idées créatives est avantageux pour nos clients, pour les collectivités où nous exerçons nos activités, ainsi que pour nous tous, en tant que collègues. Nous accueillons avec enthousiasme les candidatures de personnes compétentes provenant de tous les horizons.
Les personnes handicapées ayant besoin de mesures d'adaptation pour présenter leur candidature et celles qui doivent consulter les offres d'emploi sur un support de substitution peuvent envoyer leur demande par courriel à l'adresse ‘thebrightside@sunlife.com’.
À la Sun Life, nous voulons créer un environnement de travail flexible où nos employés sont outillés pour donner le meilleur d’eux-mêmes. Nous offrons plusieurs options de travail flexibles selon les exigences du poste et les besoins individuels. N’hésitez pas à en discuter pendant le processus de sélection.
Nous remercions tous les candidats de l'intérêt manifesté pour ce poste. Nous ne communiquerons qu'avec les personnes qui auront été retenues pour passer une entrevue.
Échelle salariale:
51,100/51 100 - 82,800/82 800Catégorie d'emploi:
Analyse des besoins informatiques - ProcessusFin de l'affichage:
26/03/2023