Service Specialist (Group benefits)
City : Abbotsford
Category : Full-time
Industry : Finance
Employer : Sun Life Financial
Vous êtes unique, comme le sont votre parcours, votre expérience et votre façon de voir les choses. Ici, on vous encourage et on vous motive à donner le meilleur de vous-même, et on vous donne les moyens de le faire. Vous travaillerez avec des collègues dynamiques – experts dans leur domaine – qui sont impatients de partager leurs connaissances avec vous. Vous aurez des gestionnaires inspirants qui vous aideront à développer votre potentiel et à atteindre de nouveaux sommets. Chaque jour, vous aurez de nouvelles occasions de rendre la vie de nos Clients plus radieuse – ils sont au cœur de tout ce que nous faisons. Découvrez comment vous pouvez faire une différence dans la vie des gens, des familles, des collectivités – ici et partout dans le monde.
Description de poste:
Do you thrive in a fast-paced environment? Do you enjoy supporting multiple high-touch clients?
We are looking for an experienced Service Specialist to join SunSolutions and National Accounts within Group Benefits, Business Development. In this role, you will be responsible for servicing a block of business as well as participating in the acquisition and installation of new business. This role will report to the Service Manager, Business Development.
What will you do?
Arrange service calls with clients and meet to discuss and proactively promote Sun Life group benefit products & services
Prepare for and deliver plan member education sessions and benefit fairs
Train and update Plan Administrators and Advisors on our E-Services and our Administrative Practices
Participate in finalist presentations
Provide on-going support to Plan Administrators and Plan Advisors by actively finding solutions to issues, and share ideas with team members that could improve service delivery and processes
Understand client wants and needs and take action to meet and exceed them
Work closely with Implementation Team and new clients during the implementation process to successfully install new business
Meet with new clients to gather data critical to installation of new business
Prepare revisions for plan design changes and implement new plan design changes
Manage target dates with clients and Advisors with respect to plan design changes
Actively participate in Training, Monthly Service Representative meetings, Educational training on new product offering and various process update
Actively participates in huddles & team meetings and shares learnings in a constructive manner.
What will you need to succeed?
3 to 5 years relevant work experience in a service-related role
Strong knowledge of Group Benefits
Client empathy and commitment to providing an excellent service and Client experience
Ability to build strong working relationships
Ability to work independently and as part of a high functioning team
Strong analytical and problem solving abilities
Proven ability to meet goals, manage high volumes of work and work collaboratively within the team, and across multiple teams
Excellent oral and written communication skills
Proficient in technological systems such as Word, Excel, PowerPoint etc.
Strong time management and organizational skills
Ability to manage deadlines and to work using influence and negotiation
Strong conflict management skills
Requirements:
Strong Group Benefits business knowledge with an understanding of products, processes and distribution
Valid drivers license
Some travel will be required in this role
There may be times when additional work beyond the normal work day is required
Post-secondary education
What's in it for you?
Being a member of the Sun Life family, a group of people united by our Purpose: to help Clients and Employees achieve lifetime financial security and live healthier lives
A friendly, collaborative and inclusive culture
A collaborative and interactive team environment
Being part of our journey in developing the next greatest digital experience
Working together, sharing common values and encouraging growth & achievement
L’échelle du salaire de base est pour l’emplacement principal du poste affiché. Elle peut varier selon l’emplacement du candidat sélectionné et d’autres facteurs. En plus du salaire de base, les employés admissibles de la Financière Sun Life participent à différents programmes de rémunération incitative, dont le montant octroyé est discrétionnaire et dépend du rendement de l’employé et de la compagnie. Certains postes de vente participent à des programmes de rémunération incitative basés sur les résultats de vente individuels ou de groupe.
Depuis toujours, la diversité et l'intégration sont au cœur des valeurs de la Financière Sun Life. Nous croyons qu'un effectif diversifié ayant des points de vue variés et des idées créatives est avantageux pour nos clients, pour les collectivités où nous exerçons nos activités, ainsi que pour nous tous, en tant que collègues. Nous accueillons avec enthousiasme les candidatures de personnes compétentes provenant de tous les horizons.
Les personnes handicapées ayant besoin de mesures d'adaptation pour présenter leur candidature et celles qui doivent consulter les offres d'emploi sur un support de substitution peuvent envoyer leur demande par courriel à l'adresse ‘thebrightside@sunlife.com’.
À la Sun Life, nous voulons créer un environnement de travail flexible où nos employés sont outillés pour donner le meilleur d’eux-mêmes. Nous offrons plusieurs options de travail flexibles selon les exigences du poste et les besoins individuels. N’hésitez pas à en discuter pendant le processus de sélection.
Nous remercions tous les candidats de l'intérêt manifesté pour ce poste. Nous ne communiquerons qu'avec les personnes qui auront été retenues pour passer une entrevue.
Échelle salariale:
58,000/58 000 - 97,000/97 000Catégorie d'emploi:
Ventes - Gestion des relations avec la clientèleFin de l'affichage:
06/12/2024